Продукти от трети страни се преетикират в нашите транжорни и се продават като български, украински яйца и месо влизат у нас замаскирани като внос от Румъния и Полша, съобщават от Асоциацията на промишлено птицевъдство.
"За този проблем ние говорим от доста време - не от вчера, не от днес. Проблемът не е само с яйцата и месото от Украйна, то е проблем с тези от Полша, Унгария, Румъния. Процесът е един и същи. Пилешкото месо, когато влезе в страната, то отива първо в българските транжори, те го разфасоват и етикират с български етикети. Както сте забелязали, повечето месо в магазините у нас е българско, въпреки че ние произвеждаме едва 40% от цялата консумация на страната", каза председателят на асоциацията Даниел Божанков в Bgonair.
"Българският потребител не е длъжен да знае какво означават тези кодове, да ги провери откъде идват тези яйца, какво им е състоянието. За другите продукти също има подобни кодове. Това не е приемливо за нас и смятаме, че законът за етикирането трябва да се промени - да се знае откъде идва продуктът, къде е разфасован, за да не заблуждаваме потребителя", допълни Божанков.
"В България произвеждаме 40% от пилешкото месо, а останалото е внос. За яйцата - доскоро произвеждахме около 110% от консумацията в страната, но заради инфлуенцата бяха унищожени 25% от производството на яйца. Отвори се ниша, която се запълва с по-евтините яйца", сподели още председателят на Асоциацията на промишлено птицевъдство.
Той не скри, че родните производители са имали успешна 2023 година, но повечето от тях благодарение на кредити.
Още от Икономика
Биткойнът е на път да достигне равнище от 100 хиляди долара
Тази нощ криптовалутата се търгуваше за над 97 хиляди долара,
Morgan Stanley: Митата на Тръмп ще попречат на икономическия растеж на САЩ
"Много ясно е, че митата повишават инфлацията"
520 тона евробанкноти ще са в обращение в България след влизането в еврозоната
Количеството евромонети ще тежи 3600 тона