Оманският фонд е разработил план, с който се предвижда преструктуриране и рекапитализиране на КТБ в най-добрия интерес на всички заинтересовани страни.
Акционерите на КТБ притежават необходимите за това активи. В наш интерес е да работим с българското правителство и БНБ. Това се казва в писмото, което един от собствениците в КТБ изпрати преди дни до Централната банка, публикувано от BulgariaNews. От него става ясно, че фондът предлага да се сключи споразумение за неразкриване на информация между него и българското правителство/БНБ, за да се даде възможност на страните да обменят непублична финансова информация по отношение на КТБ. Freshfields ък са ангажирани като юридически съветници при осъществяването на плана за възстановяване и преструктуриране.
От Оманския фонд гарантират връщане на КТБ към нормален режим на работа и намаляване разходите на държавата по гарантиране на депозитите. Ето и пълния текст на писмото:
Уважаеми господа,
Преструктуриране на Корпоративна търговска банка
След последните събития около КТБ и както е посочено в писмото с дата 29 август 2014 г. от Оманския генерален държавен фонд (SGRF), консорциум с други акционери и потенциални инвеститори се създава с цел да се рекапитализира КТБ. EPIC е ангажиран като ексклузивен финансов съветник и е изразил готовност да участва, като използва собственисредства за тази сделка. От името не консорциума ние искаме да изразим нашият интерес за работата ни с българското правителство по нашия взаимен ангажимент за достигане на конструктивен план за преструктуриране и рекапитализиране на КТБ в най-добрия интерес на всички заинтересовани страни, както и в интерес на стабилността на българския банков сектор.
В момента КТБ и нейните акционери притежават редица активи, които са от ключово значение за рекапитализирането на КТБ. Ние вече сме разработили план, който трябва да бъде разгледан от други заинтересовани страни и потенциални инвеститори преди подаване, имайки предвид, че ние не сме получили никаква информация относно качеството на активите. Тази информация беше поискана на 22 юли 2014 г. и 29 август 2014 г. от SGRF. Акционерите на КТБ са длъжни да вземат активна роля при такова разпореждане с активи с
Ние сме наясно, че законът за конкуренцията на ЕС / Държавна помощ ще бъде ключова част от решението за рекапитализация и Freshfields са ангажирани като юридически съветници, за да съдействат при предлагането на възстановителен план за преструктуриране, който да предлага максимална гъвкавост в съответствие с правилата на ЕС.
В наш интерес е да работим с българското правителство, Българската народна банка, други важни български органи и настоящи акционери на банката за да осъществим заедно преструктурирането и рекапитализирането на КТБ с цел:
- Сигурното връщане на КТБ към здравословно работно състояние;
- Намаляване на разходите на българската държава по отношение на гарантиране на влоговете;
- Обръщане и минимизиране не негативния риск за репутацията на КТБ, която е причинена от политизирането на проблема;
- Връщане в максимална степен на просрочени заеми;
- Дългосрочна защита на настоящите притежатели на депозити, които не са в рамките на депозитното застраховане.
С цел да помогнем в този процес ние предлагаме да сключим споразумение за неразкриване на информация между нас и българското правителство/БНБ, за да се даде възможност на страните да обменят непублична финансова информация по отношение на КТБ. Целта на това е ние да можем да проведем надлежна проверка на ЦКБ и да представим подробен план за преструктурирането и рекапитализацията й, не по-късно от 15 октомври 2014 за ваша оценка. За да се направи това в срок, ние се нуждаем от достъп до одита, който се осъществява в момента.
Планът ще съдържа следните характеристики, свързани със сегашните ни намерения:
- Преотстъпване на неосновни активи;
- Инжектиране на нов капитал от трети инвеститори;
- Взаимно сътрудничество между Консорциума и българското правителство;
- Промяна на управлението на КТБ.
Ние добавяме план за споразумение за неразкриване на информация (NDA - Non-disclosure agreement) за ваша рецензия и предлагаме среща в София през следващата седмица. В допълнението можете да намерите повече информация за исканите от нас данни.
Това писмо не цели да представлява юридически обвързващи задължения и не трябва да се тълкува като ангажимент или задължение от страна на консорциума да поеме, организира или закупи активи от какъвто и да е вид и/или осигури проектна инвестционна компания и/или сключването на сделки, като част от потенциално преструктуриране. Всеки ангажимент ще бъде предмет на договор и щателна проверка на КТБ и на участващите страни.
Това писмо ще бъде подчинено на законите на английското законодателство и изключителната компетентност на Висшия съд на Англия и Уелс.
Ние очакваме с нетърпение отговор от вас по отношение за възможна за среща дата в удобно за вас време.
С уважение,
Peter Goldscheider
Управляващ съдружник
Приложение – Искане за информация за КТБ
За да бъдем в състояние да подготвим адекватно предложение за възстановяване на банковата дейност на КТБ и Commercial Bank Victoria (CCB-CBV), ние трябва да получим следната информация и документи:
1. Оценката на БНБ за размера, с който трябва да бъде увеличен капиталът на банката, както и причините за настояването за такова увеличение, като се има предвид, че по времето, когато КТБ бе поставена под наблюдение, тя отговаря на нормативните изисквания за капиталова адекватност, което се потвърждава от цифрите, съдържащи се в доклада за настоящата финансова стабилност, подготвен от администраторите.
2. Оценка на размера на ликвидната подкрепа от страна на БНБ). Ние очакваме с нетърпение БНБ да уточни намеренията си и органите, които предоставят институционална подкрепа на ликвидността в контекста на:
- Двата прецедента, установените методи за справяне с подобни проблеми с ликвидността на български банки през последните години; и
- Планът за преструктуриране на CCB-CBV от 14 юли 2014 г., който бе резултат от консултации с Европейската комисия от 8 юли 2014 г., според който България получи 3,3 милиарда лева, като спасителна сума предоставена от Фонда за гарантиране на влоговете (Deposit Insurance Fund - DIF) и правителството.
3. Редовните месечни, тримесечни и шестмесечни отчети, изготвени за банковия надзор, към БНБ, които да съдържат данните към 30 юни 2014 г. и 31 юли 2014 г.:
- под Формуляр 40 (Form 40) – ценни книжа, заеми, инвеститорски фондове и допълнителна информация;
- под отменената Наредба No 7 (Ordinance No 7)- доклади за големи exposures
- под отменената Наредба No 8 - декларация за капиталова адекватност;
- под Наредба No 11 - декларация за ликвидност;
- под Формуляр 35 - задбалансови позиции - кредитни ангажименти, финансови гаранции и други ангажименти.
4. Докладите, съдържащи се в пакета CRD IV от 31 март 2014 г. с крайни срокове 30 юни 2014 г. и
31 юли 2014 г., които включват:
- COREP: собствен капитал, рисковите експозиции, капиталовите изисквания и капиталовата адекватност;
- Големи експозиции;
- Leverage на банката;
- Ликвидност: ликвидно покритие - ликвидни активи, приток, изходящи потоци; стабилно финансиране;
5. От писмото от 11 август 2014 г. до ръководителя на генерална дирекция вътрешен пазар и
службите на Европейската комисия подписано от управителя на Българската народна банка и
министърът на финансите, ние разбираме, че покритието на депозитите в КТБ-CBV e 3 740 милиарда лева. Във връзка с това ние ще се радваме да получим следната информация:
- Негарантираната част на депозитите на граждани и домакинства;
- Негарантираната част от депозитите на нефинансови институции (предприятия) - фиксиран срок и платими при поискване (разплащателни сметки);
- Депозити (срочни и безсрочни) на болници, общини и други финансирани структури от Държавния бюджет, които не са гарантирани от закона;
- Депозити (срочни и безсрочни) гарантирани от закона.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг