Отдел "Пътна полиция" регистрира средно по над 600 автомобила дневно. Пред БНТ началникът на сектор "Пътни превозни средства" в СДВР Златко Златанов обясни, че към момента общият брой на леките автомобили в столицата е 635 000, а товарните са около 104 000.
Почти тройно са нараснали колите, които се падат на глава от населението, от 1990 година насам. Тогава всеки пети столичанин е имал автомобил, а днес - повече от половината софиянци имат коли. В резултат на това улиците стават все по-тесни, местата за паркиране намаляват, а въздухът става все по-мръсен.
От движение се спират 5 пъти по-малко автомобили, отколкото се регистрират дневно.
Столична община разработва проект за решаване на проблема с големия брой коли. Той е насочен към извеждането на автомобилния трафик извън центъра на столицата. Местната администрация цели да стимулира хората да използват велосипеди и градски транспорт.
Главният архитект на София Здравко Здравков обясни, че по третия метродиаметър се предвижда продължаване от метростанция "Люлин" през "Царица Йоана" до Околовръстното. Там ще бъде изграден голям буферен паркинг за колите, които идват от магистрала "Люлин".
Главният архитект припомни, че тази година стартира връзката на велотрасетата през бул. "Дондуков". Направлението ще бъде направено изцяло запад-изток, за да се свърже "Владимир Вазов" през моста "Чавдар" по бул. "Дондуков" до западното направление през "Тодор Александров". Здравков обясни, че чрез реконструкция на купола на метростанция "Сердика" ще има един изцяло изграден лъч.
Това показва статистика на "Пътна полиция"
Фактор Фактор
Още от Бизнес
Търговската война на Тръмп и последиците за Европа
Има и прогнози, съгласно които доларът може скоро да стане по-скъп от еврото
Цените на криптовалутите се сринаха, 200 милиарда долара са изтрити
Трейдърите внимателно следят развитието на ситуацията с биткойна,
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни