В напрегната предизборна кампания гръцките медии днес отново масово публикуват материали срещу тирове с българска регистрация, които извършват превози в Гърция на по-ниска цена. Над 15 хиляди и 500 товарни камиони, чийто собственици са гърци с регистрирани транспортни фирми у нас, подбиват цената на гръцките фирми. „СИРИЗА не успя да овладее конкуренцията в транспортния сектор“, е едно от най-често срещаното заглавие в пресата.
Тази тема премина от парламента, където опозицията яростно атакува правителството за високите данъци, и навлезе във фокуса на медиите.
Причината за „миграцията“ на тировете е ясна на всички: в България данъкът е 10% срещу 29% в Гърция. Заплатите в България са много по-ниски и печалбата позволява и по-ниски цени на гръцкия пазар.
Политическият оттенък на днешните коментари също е ясен – управляващата партия СИРИЗА не успя да се справи с българската конкуренция и София печели от данъците, които гръцките транспортни фирми внасят, подчертават коментарите в медиите.
Министърът на финансите Цакалотос обясни високите данъци с метафора, че „те не са природно бедствие и могат да се коригират". Но политическото време е изчерпано. А гръцките транспортни фирми не са конкурентни на българските.
И понеже преди избори всичко се обещава, консерваторите, които се очаква да спечелят вота на 7 юли, също обещаха намаляваме данъците. Но транспортните фирми искат конкретен ангажимент - с ултиматум или въвеждате българско данъчно облагане, или всички ще прехвърлят фирмите в България.
Следете с Фактор
България
Хамид Хамид, ДПС-НН: Не очаквайте да дадем подкрепа, ако не бъдем потърсени за това
- 12:18, 24 Ноември, 2024
Свят
Писториус: Нахлуването на Путин в Украйна отдавна не е само регионална война
- 12:03, 24 Ноември, 2024
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг