От 850 милиона задлъжнялост през 2010, сега дългът на БДЖ е вече 450 милиона. Това стана ясно от интервюто на изпълнителния директор на железниците Владимир Владимиров по БНТ.
Той посочи, че числата за задлъжнялост към банки са съответно 255 млн. сега и 570 млн. тогава. Опасността БДЖ да фалира окончателно ще бъде решена и ще може да започне оздравяването на дружеството до края на 2016 г., Можем да прескочим тази фаза и да навлезем в развитието, посочи той.
Владимиров смята, че нова билетоиздаваща система ще подобри обслужването на пътниците в железниците. Тя ще включва електронен билет и ще може да съчетава картите за градски транспорт в страната.
Проектът, изпълняван от фирмата "Информационно обслужване", обаче се оказал по-сложен и няма да бъде завършен до края на тази година, както е било планирано.
Основен проблем сега са старите влакове. Ръководството на железниците има две основни задачи - да намали задълженията и да закупи нови мотриси, посочи Владимиров. Отделна грижа е хигиената във влаковете.
От края на 2014 г. досега загубите в железниците са намалени със 17 млн. лв. и вече са 33 млн. лева. Общата задлъжнялост е намаляла с 40%, а задлъжнялостта към банките - с 55%.
Ако концесията на столичното летище се сбъдне през тази година, въпросът със задълженията ще бъде окончателно решен и ще започне възстановяването на БДЖ, увери директорът.
Успоредно със закупуването на мотриси ще се изпълнява проект за почистването на всички влакове вътре и отвън. До края на септември влаковете трябва да бъдат много по-чисти, отколкото са в момента, каза шефът на дружеството, напомняйки, че чистотата зависи и от културата на пътниците.
На въпрос дали се взимат мерки за сигурността на пътниците с оглед повишената степен на терористична заплаха Владимиров отговори, че пътническите бригади са инструктирани да бъдат по-бдителни и са обучени как да реагират при ситуация.


Коментари (0)