28 Декември, 2025

Хърсев: Не е работа на БНБ да надзирава компаниите за бързи кредити

Хърсев: Не е работа на БНБ да надзирава компаниите за бързи кредити

Той даде пример как можеш да подпишеш договор за бърз кредит за 1000 лв., но получаваш 500 , като останали 500 стоят, за да си плащаш лихвата. Това е вид принуда е един от начини да бъдат ограничена е да се сложи праг на  правата на кредитора да искат плащане на длъжника  на главницата, такси и лихви. Да има правила кое е разумно, тоест, каква е границата на разумното при лихвите и таксите, като по този начин може да се ограничи натиска, посочи Хърсев. 

Според него финансовата култура на населението позволява да се сключват такива договори. Разумен човек това не би направил, твърди Хърсев.

Повечето компании за бързи кредити, които навлизат в последните години у нас са с ясен произход и са международни корпорации. Да не се разчита на БНБ да се занимава с проблемните бързи кредити, защото не й е работа. БНБ трябва да надзирава банковия сегмент, а има и други - заложни къщи, обменни бюра и т. н.

За Хърсев спасението е по-голяма мрежа от надзорни институции и потребителя да бъде защитен на ниво общини и по цялата държавна власт. „Да търсим защитата, където е най-лесно и да я предоставим на потребителя. Потребителят да се защитава със законови текстове“, обясни Хърсев.

 

Сподели:

Коментари (0)

Златото счупи исторически рекорди – какво следва през 2026 г.?

Златото счупи исторически рекорди – какво следва през 2026 г.?

Цената на благородния метал се повиши с повече от две трети и общо 52 пъти обнови историческия си максимум

Среброто  за първи път надхвърли 75 долара за унция

Среброто  за първи път надхвърли 75 долара за унция

Златото също отбеляза рекордна стойност от 4,531,04 долара за унция

Кремъл е в шок: Все повече руски петролни танкери засядат задълго край бреговете на Азия

Кремъл е в шок: Все повече руски петролни танкери засядат задълго край бреговете на Азия

В материал на Bloomberg се изтъква, че санкциите срещу агресора принуждават руския петрол да остава все по-дълго в морето, докато Москва и нейните купувачи търсят нови схеми за доставка