Държавната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" ще поеме финансирането на работата по най-сложния участък от магистрала "Струма".
Днес Министерският съвет даде съгласие за договора, по който националната компания ще предостави безвъзмездна финансова помощ за изпълнението на част от дейностите. Причината е, че финансирането на проекта все още формално не е одобрено от Брюксел, макар че той е включен сред приоритетните за разширяването на Трансевропейската транспортна мрежа.
С приетото решение ще се позволи дейностите по изграждане на участъците от лот 3 на автомагистрала "Струма" да започнат своемременно до получаване на формалното одобрение на финансирането по проекта от Европейската комисия, съобщи правителствената пресслужба.
Участъкът между Благоевград и Сандански е най-сложният и съответно най-скъпият, защото преминава през Кресненското дефиле. Той е разделен на три части като критичните 21 км през дефилето са още на етап проектиране и избор на най-подходящ в техническо и финансово отношение вариант.
Инфраструктурната компания ще финансира двете крайни отсечки - лот 3.1 между Благоевград и Крупник, включително двукилометровия тунел "Железница", и лот 3.3 от Кресна до Сандански.
Още от Бизнес
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни
ЕK официално оспори пред СТО китайските антидъмпингови мита върху брендито
Китай трябва да даде отговор в рамките на 10 дни
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит