Китайските производители вече избягват да слагат етикети "Произведено в Китай" на дрехите, които продават в Япония в опит да подобрят продажбите си, пише изданието South China Morning Post.
Ходът е опит за преодоляване на възприятията, че китайското производство на дрехи е с лошо качество. Вместо "Произведено в Китай", дрехите са етикирани "Произведено в КНР" (Китайска народна република), тъй като редица японски клиенти не знаят какво означава това, пише още изданието.
Японската агенция за защита на потребителите е заявила, че въпреки заблудата в превода, няма да спре китайските фирми да променят етикетите си.
В отговор на това шивашката промишленост на Япония планира да отвърне на удара с нови етикети - "J Quality". Те ще бъдат прикрепяни към дрехите които са произведени изцяло в страната, сочи репортаж на Агенция "Киото". Тя се надява хората да харчат повече за "висококачествени местни продукти", а не да купуват по-евтин внос.
Отношенията между Япония и Китай в момента са обтегнати заради териториален спор за група острови в Източнокитайско море, и негативните чувства изглежда са дълбоки. През 2014 г. изследване в Япония установи, че 93% от анкетираните имат отрицателно отношение спрямо Китай, с 3% повече спрямо предходната година.
Следете с Фактор
Свят
Сиярто в Истанбул: Унгария няма да остане без газ благодарение на Турски поток
- 22:16, 24 Ноември, 2024
Свят
Кремъл се оплака, че Байдън саботира мирните планове на Тръмп за Украйна
- 21:19, 24 Ноември, 2024
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг