17 Декември, 2025

Пътуването от и до работата е част от работния ден, реши Европейският съд

Пътуването от и до работата е част от работния ден, реши Европейският съд

Времето, прекарано в пътуване до и от извършване на първите и последните задачи на работниците без фиксиран офис трябва да се счита за работно време, реши Европейският съд, предаде Би Би Си.

До момента това не е считано за работно време за много работодатели. Това означава, че фирми за социални работници и медицински персонал по домовете, техници на повикване, търговски представители и други може да са в нарушение на разпоредбите за работното време в Европейския съюз.

Решението може да има огромен ефект за много компании. Работодателите или ще трябва да намалят работното време на служителите си или да им плащат допълнително.

Съдът заяви, че решението ще защити "здравето и безопасността" на работниците, което е залегнало в директива на Европейския съюз за работното време.

Директивата има за цел да защити работниците от експлоатация от страна на работодателите и дава разпоредби като колко дълго да работят служителите, колко почивки да имат през деня и колко дни полагаем годишен отпуск.

Една от основните цели е да се гарантира, че нито един служител в ЕС не е задължен да работи повече от средно 48 часа на седмица.

Решението идва след казус в Испания, включващ компания на име "Тайко", инсталираща системи за сигурност. Компанията затвори регионални офиси през 2011 г. и в резултат на това служителите й бяха длъжни да пътуват много сериозни дистанции, за да стигат до работното си място.

Сподели:

Коментари (0)

Следващата енергийна революция - графенов пробив може да промени бизнеса с батерии и електромобили

Следващата енергийна революция - графенов пробив може да промени бизнеса с батерии и електромобили

Графенова технология от Австралия съчетава капацитета на батерия и скоростта на суперкондензатор, заплашвайки литиево-йонния пазар. Нов материал обещава ултрабързо зареждане и дълъг живот – с реален бизнес потенциал

ЕС се отказа изцяло да замени колите на гориво с електрически до 2035 г.

ЕС се отказа изцяло да замени колите на гориво с електрически до 2035 г.

Брюксел ще отпусне 1,5 милиарда евро безлихвени заеми на европейската индустрия за батерии за електрически автомобили, която е съществен елемент от декарбонизацията на сектора, в рамките на специален план за действие

Одобриха строежа на интермодален терминал с ж.п. гара в Русе с европейски пари

Одобриха строежа на интермодален терминал с ж.п. гара в Русе с европейски пари

Проектът предвижда нова жп гара със 7 коловоза, възстановяване на ж.п. връзката с Дунав мост, както и нов пътен достъп от Северната индустриална зона на гр. Русе