Най-големият магазин на “Карфур” у нас - в софийския The Mall, е обявен за продажба от частния съдебен изпълнител Георги Дичев, показва справка в регистъра на публичните продажби. Началната цена е 32 308 661,25 лв.
Публичната продан е заради дългове на “КМБ България”, която е 100% на гръцката Marinopoulos. Тя държи правата за франчайз на “Карфур” за България и Балканите.
Обявлението за продажба включва хипермаркета със застроена площ от 15 008,5 кв. м заедно с 9,54% от общите части на мола, както и идеални части от подземния паркинг и парцела, върху който е построен комплексът. Влизат и 2 лаборатории, пет складови помещения, офиси. Установено е, че в хипермаркета се намира подстанцията, която захранва с ток целия мол.
Посочено е, че върху имота има ипотека от 2011 г. и 20 възбрани. Купувачът на магазина ще бъде обявен на 10 май, като депозитът за участие е 3,2 млн. лв. Офертите трябва да се подават от 9 април до 9 май.
Хипермаркетът в The Mall бе открит преди 6 г. Тогава това бе третият обект на “Карфур”, а първият е от март 2009 г. в Бургас. В магазина трябваше да се продават над 50 000 стоки, а заетите бяха над 400 души. По това време в “КМБ България” 60% държеше от Marinopoulos, а останалите бяха на съвместна компания на гърците с директно участие на френската “Карфур”. В средата на 2012 г. обаче френската група се оттегли. Тогава обектите на веригата у нас бяха над 20. В момента са 7 - три хипермаркета в София, по един в Бургас и Русе, както и два супермаркета в София и Банско.
От години много от българските производители на храни се оплакваха, че “Карфур” не плаща редовно за доставената стока. През 2015 г. между “Карфур” и “Пикадили” имаше идея за обединение, но сливането пропадна.
Още от Бизнес
Търговската война на Тръмп и последиците за Европа
Има и прогнози, съгласно които доларът може скоро да стане по-скъп от еврото
Цените на криптовалутите се сринаха, 200 милиарда долара са изтрити
Трейдърите внимателно следят развитието на ситуацията с биткойна,
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни