„2015 г. беше най-силната година от гледна точка на строителство и инфраструктура. Бяха положени 5 млн. км асфалт“, заяви по време на 11-ата годишна конференция „Стратегическа инфраструктура и инвестиции, България в свързана Европа” регионалният министър Лиляна Павлова. Тя откри събитието заедно с транспортния министър Ивайло Московски, министъра на околната среда и водите Ивелина Василева, шефа на АПИ инж. Лазар Лазаров и представителятна Световната банка за България Тони Томпсън.
„2016 г. обаче може би няма да е толкова пикова от гледна точка на строителството“, призна Павлова. Тя я определи като „годината на презареждането, на новото начало“.
Има приета стратегия за развитие на пътната инфраструктура 2016-2022 г. , стана ясно от изявлението на министър Павлова. Акцентите в нея са довършването на АМ "Хемус" и "Струма". Оказа се, че за "Хемус" няма европейско финансиране, но Павлова изрази надежда до юни да има тръжна процедура за изпълнител. С европейски пари ще се довърши ЛОТ 3 на АМ "Струма", изтъкна регионалният министър. Специален фокус ведомството на Павлова поставя върху Северозападна България.
„С повишаване цената на винетните стикери искаме да решаваме проблемите с влошеното качество на пътищата за определени райони на страната, най-вече в Северозападна България. Реформа на правителството е събирането на таксите за пътищата или т.нар. тол такса“, добави Павлова. "Превозни средства до 3,5 т. няма да заплащат тол такса, а за тях ще има електронен винетен стикер", стана ясно от думите й.
„Тол такса и електронна винетка няма да се прилагат за всички пътища. От 20 000 км. пътища около 17 000 км. ще са пътищата , за които ще се дължат такива“, допълни регионалният министър. "На 15 април влиза в сила новата директива за концесиите в Европа", съобщи транспортният министър Ивайло Московски. Законът ще бъде доста гъвкав и ще позволява взаимоизгодни условия, увери той.
„Тази директива може да влезе в срок за период от 35 до 99 г.“, допълни Московски. По-късно пред журналисти Московски увери, че няма непосредствена опасност за сигурността на хората по летищата, гарите и автогарите, след трагичните събития в Брюксел. По думите му, обаче не са взети конкретни мерки за безопасност. Министър Василева пък изтъкна, че качеството на екологичната инфраструктура на България се променя в положителна посока. „2015 г. бе изключително успешна“, отчете тя.
„Само за година по ОП "Околна среда" бяха изплатени толкова средства, колкото за всички останали години преди това, а именно 3,452 млрд. лв.“, съобщи тя. „Приоритет през 2016 г. за МОСВ ще бъдат устойчивост, подкрепа на реформите и ефективни инвестиции. Основен фокус на програмата продължават да сая водите. 7 млн. лв. отиват в сектор "Води" и 200 млн. лв. в сектора на отпадъците. През 2016 г. ще бъдат изградени 6 регионални центъра за реакция при бедствия и кризи, а през 2017 г. ще бъдат построени центрове за повторна употреба“. Тони Томпсън от Световната банка допълни, че физическият механизъм в добър и като външен наблюдател увери, че нещата се случват.
Още от Икономика
Биткойнът е на път да достигне равнище от 100 хиляди долара
Тази нощ криптовалутата се търгуваше за над 97 хиляди долара,
Morgan Stanley: Митата на Тръмп ще попречат на икономическия растеж на САЩ
"Много ясно е, че митата повишават инфлацията"
520 тона евробанкноти ще са в обращение в България след влизането в еврозоната
Количеството евромонети ще тежи 3600 тона