Клиентите на “Топлофикация София” получават по две сметки за месец април, тъй като цената на топлинната енергия беше променена по решение на КЕВР от 7 април 2017 г., съобщиха от пресцентъра на дружеството. Към тази дата дружеството извърши извънреден отчет на общите топломери във всички абонатни станции и фактурира отчетената енергия по старата цена - 64,52 лева за мегаватчас без ДДС.
Компанията извърши втори отчет на общите топломери към 00.00 часа на 1 май 2017 г. и консумираната енергия през периода 7-30 април е фактурирана по новата цена - 79,20 лева за мегаватчас без ДДС. Предвид издаването на две последователни фактури, клиентите, които не са успели да платят първата фактура (за периода 1-6 април) имат отбелязана тази сума като просрочие във втората фактура (за периода 7-30 април).
Върху прогнозните месечни сметки не се начислява лихва за забавяне. Клиентите, които са на реален месечен отчет, имат срок за безлихвено плащане и на двете фактури до 30 май.
Според данните на Изчислителния център на “Топлофикация София” потреблението на топлинна енергия в столицата през април 2017 г. е било по-високо в сравнение със същия месец на предходната година. заради по-студеното време и по-късното приключване на отоплителния сезон.
Поради необичайното застудяване в средата на месеца се наложи повторно включване на отоплението в София. Столичани са консумирали през април 2017 г. 206 732 МВтч, докато през същия месец на предходната година потреблението е било 123 981 МВтч. По информация на НИМХ към БАН средномесечната температура през април 2017 г. е + 10,8 С ̊. За сравнение през април 2016 г. средно месечната температура е била + 14 С ̊.
Априлските сметки за парно и топла вода са на разположение на столичани на Интернет страницата на дружеството и в центровете за обслужване на клиенти. Потребителите имат възможност да направят проверка в интернет, като за тази цел от 1 юни 2017 г. ще могат да използват единствено код на платеца. Кодът на платеца е посочен във всички месечни съобщения заедно с абонатния номер, като сега допълнително е маркиран, за да е ясно видим за клиентите.
Припомняме, че кодът на платеца беше въведен през 2016 г. с цел подобряване обслужването на клиентите и надеждна защита на данните в техните сметки. Абонатните номера, които се изписват в съобщенията, се отнасят за съответните имоти, като се получават още при присъединяването на сградата към топлопреносната мрежа и въвеждането на данните в информационната система на дружеството. С въвеждането на „код на платец” клиентите имат възможност да следят и заплащат само собствените си задължения. Така, ако в едно жилище са се сменили няколко собственика или наематели, абонатният номер на имота се запазва без промяна, но всеки клиент има собствен код и съответно заплаща дължимите суми за топлинна енергия за периода, в който е живял в апартамента
Още от България
Слънчево и малко по-топло
Максимални температури между 5° и 10°
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен