И ако до скоро отличаването на истинската от фалшивата информация беше проблем за потребителите, то той все повече се превръща в препъни камък и за работещите в медиите.
"Когато в социалните мрежи се публикуват такива глупости те верижно се разпространяват чрез кликовете на потребителите и така светкавично се превръщат в масово четиво. Затова е важно обществото да бъде наясно, че срещайки заглавия, в които търсенето на емоция е очевадно и са съпроводени с някои от анонсите - "сензация", "шок", "бомба", е по-добре да не си губи времето с тях, а да търси проверени новини", посочи в студиото на "България сутрин" на Bulgaria ON AIR бившият председател, а сега член на СЕМ Мария Стоянова.
Фалшиви новини могат да се създадат, ако една журналистическа работа не е извършена достатъчно професионално, а понякога и на принципа на старата детска игра "развален телефон". В крайна сметка резултатът е един - до аудиторията достига една съвършено изкривена информация, допълни Мария Стоянова пред Bulgaria ON AIR.


Коментари (0)