5 Декември, 2025

Машинистите на влака от трагедията в Хитрино влизат в затвора

Машинистите на влака от трагедията в Хитрино влизат в затвора

Деянието им е квалифицирано като особено тежък случай

Върховният касационен съд потвърди присъдите на машинистите Димитър Михнев и Радослав Петков за влаковата катастрофа в Хитрино, при която загинаха седем души, предаде БТВ. Те получиха съответно 15 и 10 години затвор.

Димитър Михнев и Радослав Петков са признати за виновни за това, че на 10 декември 2016 г. при управление на товарен влак са нарушили правилата за движение – навлезли в гарата със 78 км/ч, като не изпълнили указанията на предупредителния светофор, който указвал готовност за намаляване на скоростта до 40 км/ч.

Не са се подчинили и на сигнала на входния семафор, който разрешавал влизане с 40 км/ч, с готовност за спиране. В резултат последвало дерайлиране, повреждане на вагонцистерни, изтичане на газ пропилен и взрив.

Така по непредпазливост са причинили смъртта на седем души, тежки телесни повреди на четирима и средни телесни повреди на 10 души. Деянието е квалифицирано като особено тежък случай.

Влакът пътува по направление Бургас – Русе и бе съставен от два локомотива и 26 вагон-цистерни, превозващи 700 тона пропилен и 130 тона пропан-бутан. Заради ремонт на железопътната инфраструктура разписанието било променено и композицията трябвало да изчака на гара Хитрино преминаването на пътнически влак. Двамата подсъдими обаче не били уведомени за това и смятали, че се движат по обичайния график – без навлизане в отклонение и без престой в Хитрино. Димитър Михнев преминал през предупредителния светофор, като не изпълнил задължението да намали преди достигане до входния светофор.

От своя страна помощникът му Радослав Петков не обявил ясно и високо сигнала така че колегата му да възприеме съобщението. Едва след силно разклащане на влака Димитър задействал електрическата спирачка, без обаче да използва „екстрено спиране“. Намаляването на скоростта не било достатъчно за безопасното навлизане композицията в отклонителния коловоз.

Един от изводите в техническите експертизи е, че железният път и съоръженията в гара Хитрино, макар и недобре поддържани, са били технически изправни. Магистратите счетоха и че пътят не е в пряка причинна връзка с настъпилия инцидент. Те са категорични, че причината за произшествието е високата скорост при навлизане и неспазването на светлинната сигнализация.

Сподели:

Коментари (0)

Адвокатите на Коцев обжалват гаранцията му от 200 000 лева

Адвокатите на Коцев обжалват гаранцията му от 200 000 лева

Срещу варненския кмет се води дело за участие в престъпен сговор за корупционни и длъжностни престъпления. Заедно с него са обвинени и още четири лица

Оставиха в ареста петима задържани по делото "Исторически парк"

Оставиха в ареста петима задържани по делото "Исторически парк"

Един от обвиняемите е освободен без мярка, тъй като срещу него липсват доказателства. На друг беше наложена гаранция 20 хиляди лева.

Бойко Найденов: Няма пречка Сарафов отново да се кандидатира за главен прокурор, но е нужен нов ВСС

Бойко Найденов: Няма пречка Сарафов отново да се кандидатира за главен прокурор, но е нужен нов ВСС

Политиците трябва да поемат своята отговорност за избирането на нов състав на ВСС.