Това е най-тежкото състояние, в което е бил Народният театър. Това коментира служебният министър на културата проф. Велислав Минеков предБНР.
Той декларира, че винаги ще е на страната на творците в театъра. Според него основната щета е, че тази намеса при артистите доведе до тяхното разединение.
Това е колектив, който работи заедно. Това не е театър за моноспектакли. Те работят всички заедно – от осветителя до последния артист, техници, шивачки – всички са заедно. Това е абсолютен шок, който няма да бъде излекуван просто с уволнението на Василев. Затова ще са нужни години. Мисля, че работодател, който иска от служителите да се подпишат в негова защита, е явление, което е изключително унизително за самия работодател, отбеляза проф. Минеков.
Според него целта е да се насочи целия проблем извън театъра.
"Има натиск. Има редица професионалисти, които са били принудени да напуснат – някои от тях с малко обезщетение. Сред тях има професионалисти, които за съжаление няма и да се върнат. Имало е също едно разбиване на врата по поръчка дали на директор, дали на пиар, което е много загадъчно", посочи служебният министър на културата.
По думите му в основата е моралният въпрос дали Велислава Кръстева ще си подаде оставката.
"Василев (директорът на Народния театър Васил Василев - бел.ред) не е смел човек. Той никога не би се опитал да помоли някой да напусне или да направи каквито и да било постъпки за това напускане. Лицата са 2. Едната е уволнената от мен, дисциплинарно миналата година, г-жа Стефова, която той назначи на странния пост главен секретар. В момента всичките тези подписки и събрания се водят от нея. Има абсолютна шпиономания, телефоните трябва да се оставят отвън, трябва да се подпишат всички вътре в сградата. Атмосферата наистина е ужасна. Тук някой сам и доброволно трябва да напусне. А може би лицата, които трябва да напуснат, са вече трима. На този кантар, на който стои назначеният за директор чиновник плюс тези две госпожи – от другата страна стоят лица, които са имена и които, ако отсъстват от театъра, това ще причини финансови щети на театъра", каза още служебният министър.
Проф. Минеков подчерта, че при него е дошла подписка от над 3000 души в защита на Александър Морфов, които обясняват какво трябва да се случи в театъра.
За скандала в Народния театър министърът подчерта, че няма нищо общо с него: "Нито съм писал по врати, нито аз съм избирал пиарките вътре и главните му секретарки. За съжаление, първо беше едно изключително непочтено поведение с едно много тежко интервю във вестник с неприятен адрес, с назоваване на лице, което е извършило престъпление, че това е етнически проблем – не знам защо е такъв. Един месец се мълча. За един месец станаха чудеса. Този скандал можеше изобщо да не излезе на сцената на Народния театър. Той можеше да бъде решен в половин час, без никой да разбере".
Относно изказването на Тома Биков от ГЕРБ, който каза, че "проф. Минеков трябва да се скрие", защото е назначил себе си за шеф на УС на Фонд "13 века България", а Татяна Дончева за член на управата, проф. Минеков отговори: "Г-н Биков не познава закона. Първо да прочете закона и да види кой кого назначава, по какъв начин, за какъв период и след това да се изкаже още веднъж. Аз не назначавам никого, независимо какъв е той, нито себе си дори. Аз съм длъжен да бъда шеф на УС до последния си ден като министър на културата. Следващият министър ще бъде също председател на УС. А Татяна Дончева - като много силен юрист и човек с отношение към националната култура, та дори и като оркестрант – тя е свирила с едни от най-известните имена в света".
Велислав Минеков
Още от Арт Фактор
Премиера: "Моите истории" на Георги Борисов в Софийска градска художествена галерия
Двутомното издание на бележития български творец ще бъде представено от Тони Николов и Румен Леонидов
HBO попари киноманите: Мини сериалът „Пингвин“ приключи…(Видео)
Базиран на комикси на DC, в него няма супергерои - само обикновени смъртни хора с обичайните си скучни планове за живота
Археолози откриха най-старата азбука в древна гробница в Сирия
Писмеността е датирана около 2400 г. пр.н.е., като тя предхожда с около 500 години други известни азбучни писмености.