Министерството на здравеопазването въвежда електронна система за разпределяне, заявяване, отпускане и отчитане на ваксини за задължителни и целеви имунизации и реимунизации, съобщиха от ведомството
Системата ще създаде единна среда за обмен на информация между Министерството на здравеопазването (МЗ), регионалните здравни инспекции и лечебните заведения, които изпълняват Имунизационния календар.
Тя позволява на всеки лекар да заявява ваксини от-лайн, да следи наличности по партиден номер и срок на годност и да получава автоматично обобщени отчети за извършените имунизации.
Въвеждането на електронната система премахва доста от досегашните задължения за лекарите, като годишните планове и отчетите на хартиен носител.
От 1 септември отпада и воденето на книга за профилактичните имунизации, както и вписването на данни в имунизационните паспорти и личните амбулаторни карти.
Промените в Наредба № 15 за имунизациите в Република България, които са обнародвани в днешния брой на „Държавен вестник“, целят намаляване на административната тежест за общопрактикуващите лекари.
Министерството на здравеопазването е изпратило писмо до Българския лекарски съюз с подробна информация за промените и новите функционалности на електронната система.


Коментари (0)