„Българският транспортен министър ми каза, че нямат готов проект за Коридор 8. България планира да построи нейната част от железопътната линия до 2030 г“. Това заяви македонският вицепремиер и транспортен министър Александър Николоски.
Николоски каза, че е започнал диалог с България за изграждането на железопътната линия, която е част от Коридор 8 и добави, че София е приела аргументите на Северна Македония и на 31 октомври се очаква втора среща.
„Като се има предвид, че България най-накрая прие нашите аргументи, имаше диалог в Брюксел с представители на двете страни, вторият диалог ще бъде на 31 октомври в София, ако има нужда от трети, ще се срещнем в Скопие, отворени сме за намиране на общо решение“, каза Николоски.
„Това, което казвам от месеци, знам, че в началото беше непопулярно, но беше потвърдено от българския министър на транспорта, който каза, че нямат проект и ще го завършат до 2026 г., а ще го построят до 2030 г. Когато казах, че в този търг, който отмених, пишеше, че проектът трябва да бъде завършен за четири години, попитах какво ще правим, защото ако сме подписали търга през октомври 2024 г., той трябваше да бъде завършен през октомври 2028 г., а самата България казва, че ще работи до 2030 г.“, обясни министърът.
По отношение на граничния пункт Клепало, Николоски каза, че от македонска страна е готов, а от българска „има гора“.
„Не искаме да виждаме ГП Клепало. От македонска страна е построен преди 20 години, свършва на границата, а от другата страна има гора. България не изгражда своята част. Този, който го е строил тогава, уж е искал да угоди на някого и е казал, че сме построили граничен пункт с България, но няма граничен пункт, защото от другата страна има гора, каза министърът на пресконференцията“, заяви вицепремиерът.
Той подчерта, че ще има железопътна линия с България „в момента, в който ние (Северна Македония – бел.ред.) и България се споразумеем, че ще завършим железопътната линия заедно, защото въпросът е, че Скопие и София ще бъдат свързани и цената ще бъде преразгледана“.
„Не можем да платим 560 млн. евро за 24 км железопътна линия. Не може. Това е неприемливо, твърде скъпо е, няма го никъде по света. Високоскоростна железница се строи за 10-12 млн. евро на километър, а тук железница с 60-80 км в час, бавна железница, 24 млн. евро, недопустимо е да има такава разлика, какъвто и да е теренът“, добави Николоски./ БГНЕС
Александър Николоски
По думите му това е било потвърдено от българския министър на транспорта
Фактор Фактор
Още от Свят
Екатерина Захариева: Фон дер Лайен обеща повече пари за иновации
"Надявам се тази подкрепа да бъде получена от държавите-членки", каза още българският еврокомисар
Туск предлага военноморска полиция в Балтийско море заради рисковете от Русия
„Ерата на страх и несигурност по отношение на Русия трябва да приключи“
Християн Мицкоски: Хора от Средновековието ни спират за ЕС
Премиерът на Северна Македония заяви, че в откакто министрите му встъпиха в длъжност преди пет месеца, няма нито един корупционен скандал