Нефт, изтекъл от два аварирали танкера край руския бряг, е открит на още плажове на анексирания полуостров Крим, съобщиха руските власти. Доброволци организират мащабна операция за почистване на околната среда.
Два остарели руски танкера - „Волгонефт-212“ и „Волгонефт-239“ - бяха ударени миналия месец от буря в Керченския проток, който свързва Азовско и Черно море между анексирания от Москва Крим и южния Краснодарски край.
Те превозваха 9200 тона тежко гориво, около 40% от което може да се е разляло в морето.
„В Крим бяха открити два обекта на замърсяване с нефтопродукти“, съобщи руското министерство на извънредните ситуации на 2 януари. Те са били в близост до плажа в град Керч и още по на юг в близост до езерото Тобечицке.
След разлива от десетки километри плажове по руското крайбрежие са премахнати почти 73 000 тона замърсен пясък.
Регионалният щаб, който контролира почистването, публикува снимки на доброволци в бели костюми, които изгребват с лопати замърсения пясък от плажовете, включително в популярния курортен град Анапа.
Оттам още съобщиха, че до момента са спасени 2100 птици.
Украйна нарече петролния разлив „най-големия в Черноморския регион през 21-ви век“ и обвини Москва, че е използвала кораби, неподходящи за суровите зимни условия.
Под действието на западните санкции Русия прибягва до използването на така наречения „флот в сянка“, състоящ се предимно от стари танкери, за да изнася горивата си по света.
Други мащабни аварии са статистически неизбежни“, заяви миналия месец Михайло Подоляк, съветник на украинския президент Володимир Зеленски.
Още от Свят
Зеленски: Близо батальон севернокорейци и руски десантчици е разбит в Курска област
"В сраженията вчера и днес край едно-единствено село, Махновка"
Дания разследва появата на 20 неидентифицирани дрона над свое пристанище
„На фона на опасения за сигурността, свързани с руските хибридни атаки и тоталната война на Москва срещу Украйна“
Финландецът Хаависто и датчанинът Сьоренсен са вероятните наследници на Лайчак по Косовския въпрос
Изборът ще бъде направен от Кая Калас, но трябва да бъде одобрен от страните-членки