24 Ноември, 2024

Андрей Цеков: От много години пътното строителство се е превърнало в политически бизнес

Андрей Цеков: От много години пътното строителство се е превърнало в политически бизнес

Андрей Цеков

Когато ПП участва в изпълнителната власт, въпросът относно обществените поръчки, се превръща във взривоопасна тема, коментира министърът
„Всеки път, когато ПП участва в изпълнителната власт, въпросът относно обществените поръчки за пътно строителство и пътни ремонти, се превръща във взривоопасна тема. Защо? Много години пътното строителство се е превърнало в политически бизнес, а не в обществено полезна дейност. Това е неоспорим факт. Десетилетия пътното строителство се е възлагало в условията на минимална или почти отсъстваща конкуренция”, коментира пред Нова телевизия министърът на регионалното развитие Андрей Цеков.  

„Нито едно управление не е легитимно, само единствено защото около него има политическа подкрепа. За да бъде легитимно едно управление, то трябва да е полезно за българските граждани.

Ако управлението не е полезно за българските граждани, то от него няма смисъл,”, коментира още той, запитан може ли работата му да взриви управлението.

Министърът е категоричен, че ще се работи за връщането на конкуренцията и прозрачните процедури.

„Никога не съм чувал името Бабаков, в Москва съм бил на частни визити като част от екипа на частна компания, няколко пъти между 2000 и 2013 година. Турски поток е строен между 2019 и 2021 г.”, каза Цеков, който е категоричен, че не познава въпросния руски министър.

Той обясни, че финансовата инспекция е възложена по времето на кабинета „Петков”. Проверени са договори за 700 милиона за текущ ремонт, сключвани между 2019 и 2020 г. Докладът установил, че по 90 от заданията са извършвани основни, а не текущи ремонти, което не може да се прави с такъв договор, обясни министърът.

„Тези обекти са незаконни строежи, това е установени по времето на служебния кабинет. Тоест по едни договори, сключвани между 2019-2020 г., са похарчени 710 милиона за незаконни строежи”, заяви министър Цеков.

Той отговори и на обвиненията на бившия министър Николай Нанков.

„Към настоящия момент и в последната по-вече от година и половина България няма сключени договори за пътно поддържане. По време на служебния кабинет са сключени договори за зимна
поддръжка, т.е. за снегопочистване и за аварийни ремонти на различна стойност. За Варна примерно 11 милиона лева, за София - около 30 милиона лева. По тези договори е осъществено зимно поддържане за миналия сезон. Стойността общо за цялата страна е около 140 милиона лева. През останалото време, Агенция „Пътна инфраструктура”, в разрез с предмета на договорите, е осъществяла и текущи ремонти, т.е.  кърпене на дупки, каквито по тези договори не може да се възлагат. И това, което разпоредихме ние, е да не се извършват такива дейности в разрез с нарушението на закона, а да се изчака сключването на новите договори за текущ ремонт”, заяви министър Цеков. Той каза, че зимното почистване е обезпечено отчасти за по-голямата част от страната. 

Има обявени обществени поръчки, но те се обжалвали.
 
„Смятам, че има политически мотив. Не искам да се ангажирам с това, от коя партия идва това”, заяви Цеков.
Сподели:

Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш

Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит

Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен

Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен

Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси

Младите хора са моралният компас