Бригаден генерал Николай Русев, командир на авиобаза Граф Игнатиево призна недвусмислено в свой анализа за изминалата година, че бойната ни авиация е реално приземена и се намира на критично ниво, премълчавайки какви са причинете за това.
„Основните усилия бяха насочени приоритетно за дежурството по Air Policing с основен фокус върху поддържането на придобитите способности. Командирът подчерта, че бойното дежурство се носеше с висока надеждност и гарантирана безопасност, въпреки критичния минимум от подготвени летци на МиГ-29. Резултатите показват, че и тази година ресурсите не позволиха да се планира и изпълни индивидуален нальот над критичния минимум, което основно се дължи на недостатъчния брой изправна авиационна техника и ограничено осигуряване с ресурси”, обяснява ген. Русев, цитиран от otbrana.com.
Генералът признава и че са силно ограничени възможностите за водене на реалистична бойна подготовка. „Нуждаем се от осезаем скок в приучването на нови летци на МиГ-29 и в нивото на интензивност на летателната подготовка“, заяви командирът и допълни, че „за да прекъсне тенденцията на намаляващия с години нальот, който ощетява бойната подготовка на пилотите, трябва да се преодолее недостигът на авиационен ресурс и да се осигури минимум 1000 часа годишен нальот на изтребителите“.
Русев обаче мълчи за две от основните причини довели до това критично състояние на бойната ни аваиация:
Първо – дългото отлагане през годините на закупуване на нови бойни изтребители, съвместими със съюзниците ни в НАТО. То бе съпроводено от открити саобтажи, политически и лобистки заигравания и персонални грешки на водещи фактори в МО.
Второ – Русия открито саобтира отбранителната ни авиация, отказвайки да изпълни в срок ремонта на осем бойни самолета МиГ-29. Крайните срокове по четери от петте договора с руската компания РСК МиГ са изтекли още през миналата година, а България не е получила в срок всички необходими части, въпреки, че парите за ремонт – около 100 млн. лв. с ДДС са платени авансово на 100%. Сега МО търси неустойки от руската фирма, но компенсации за приземената ни авиация никога няма да получим.
Подозрително ген. Русев мълчи за очакваните нови самолети F-16 и подготовката на българските летци. Неслучайно той бе сред противниците на натовските изтребители, солидаризирайки се с президента Румен Радев за закупуване на шведските „Грипен”.
Още от България
МВнР: Отказите за издаване на визи за САЩ са намалели наполовина
„През последните месеци бяха положени значителни усилия в изпълнение на критериите за включване на България в Програмата за безвизово пътуване на САЩ."
Борислав Сарафов разпореди да се изискат незабавни действия във връзка със зачестилите случаи на насилие и хулиганство
В седемдневен срок магистратите, които наблюдават такива преписки и дела, трябва да изготвят доклади за хода на проверките и разследванията, които да представят на своите административни ръководители.
Директорът на "Галъп" Първан Симеонов напуска агенцията
"Решението е автономно мое"