Северна Македония няма да премине към следващия етап от членството си в ЕС, ако конституционните промени не бъдат приети до края на годината.
Това заяви посланикът на Франция в Северна Македония, Сирил Баумгартнер, в интервю за TV24.
"Това означава, че рискуваме блокада в момент на засилена политика на разширяване, когато освен Северна Македония интерес проявяват и други държави кандидатки. Това е причината, поради която имате толкова много министри и правителствени служители, които дойдоха на посещение през 2022 и 2023 г., за да предадат това послание. Налице е европейски импулс и той не бива да бъде пропускан", подчерта Баумгартнер.
По думите му през последните месеци много европейски официални лица са посетили Скопие, за да подчертаят, че договореното и прието решение се подкрепя от всички в Европа, от европейските институции, от всички държави - членки на ЕС, и представлява най-доброто възможно решение, което не може да бъде заменено.
"Не става въпрос за промяна на формулировката, за която е постигнат европейски консенсус, няма място за налагане на нови условия", категоричен е Баумгартнер.
Според него опасенията, че реформата ще застраши македонския език или идентичност, са неоснователни.
"Няма причина за такива опасения, ако погледнем на нещата по рационален начин. Що се отнася до езика, формулата, която беше договорена, е много ясна и признава македонския език без никакви забележки или уговорки", отбеляза френският посланик. /БГНЕС
Следете с Фактор
Свят
Мексико: Ефектът от митата на Тръмп ще е загуба на 400 000 работни места в САЩ
- 17:24, 27 Ноември, 2024
Още от Свят
Екатерина Захариева: Фон дер Лайен обеща повече пари за иновации
"Надявам се тази подкрепа да бъде получена от държавите-членки", каза още българският еврокомисар
Християн Мицкоски: Хора от Средновековието ни спират за ЕС
Премиерът на Северна Македония заяви, че в откакто министрите му встъпиха в длъжност преди пет месеца, няма нито един корупционен скандал
Мексико: Ефектът от митата на Тръмп ще е загуба на 400 000 работни места в САЩ
Предложените тарифи ще засегнат особено силно най-големите фирми за износ в автомобилния сектор, а именно Ford, General Motors и Stellantis