Германските марки и продукти са най-новата мишена на политическите активисти в Гърция, които не приемат спасителния план, приет от правителството за излизането от финансовата криза.
Посланието с хаштаг #BoycottGermany е споменато за първи път в Twitter във връзка с кризата в Гърция през уикенда, но започна да набира скорост в понеделник. Оттогава хаштагът е използван повече от 37 000 пъти, най-вече в Европа от хора, насочени към лявото политическо пространство и от анархистки настроени потребители, коментира ВВС.
Някои призовават хората да избягват продукти с баркодове, започващи с последователност от числа, които показват германския им произход:
Други призовават за специфичен бойкот на германските луксозни стоки. "Да не се купуват Volkswagen или Miele", казва един потребител. Част от съобщенията правят връзка и с нацисткия режим в Германия миналия век.
Един от туитовете гласи: „Можем ли да живеем без немски продукти? ДА, МОЖЕМ! #BoycottGermany @ThisIsACoup Нека да бойкотираме немските продукти".
Едно от най-споделяните съобщения в Twitter е на Дейвид Грейбър - американски активист, анархист и професор по антропология в Лондонското училище по икономика и политически науки.
Той прави препратка към отмяната след Втората световна война на дълговете, натрупани от нацисткия режим: „Моето предложение: Германия сега е морално задължена да върне нацисткия дълг, спрян през 1953 г. Трябва да бойкотираме Германия, докато не го направят".
Хаштагът се използва широко и в Германия, където много хора отвръщат на призивите за бойкот.
„Спрете да се ядосвате. Става дума за политика. Германските граждани са толкова невинни, колкото и гръцките". #SupportGreece вместо #BoycottGermany".
„Само ако гърците инвестираха толкова време в държавата/икономиката си, колкото инвестират в #BoycottGermany".
Германският журналист Томас Валде публикува следния саркастичен туит: „Гърците искат ли бойкот на Германия, който да включва и пари от Германия за помощ? Не? Тогава всичко е наред".
От своя страна, германските фирми не изглеждат много притеснени от призива за бойкот. „Приемаме го сериозно, но няма основание за паника", каза за Ройтерс Фолкер Трир от Германската промишлено-търговска камара. „Имаше такива призиви от време на време от началото на гръцката криза. До голяма степен те се провалят без ефект".
Още от Свят
Израел осъди убийството на равин в ОАЕ при антисемитско нападение
„Тази подла антисемитска атака напомня за безчовечността на враговете на еврейския народ“
Писториус: Нахлуването на Путин в Украйна отдавна не е само регионална война
Необходимо е да се увеличат инвестициите в отбраната
Фон дер Лайен: Споразумението от COP29 бележи нова ера
Това споразумение ще даде възможност да се „стимулират инвестициите в енергийния преход и да се намалят емисиите на парникови газове“