Липсват ярки лидерски сблъсъци, отслабена е ролята на политическите дебати. Това е едно от основните заключения в специализирания мониторинг на Съвета за електронни медии на аудио и аудио-визуално съдържание за предсрочните парламентарни избори на 11 юли.
В доклада на СЕМ се подчертава, че в предизборната кампания е имало по-голям обем безплатно съдържание, излъчено като цяло в програмите на националните обществени доставчици на медийни услуги БНР и БНТ.
„Когато сравним двата доклада – от април и сегашния, виждаме как самите медии еволюират по време на предизборната кампания. За мен е ясно, че медиите са тези, които предлагат добри условия на политиците да представят своите идеи. Ако нещо не се получава, то е заради отказа на политиците да участват в медийните форми на различните радиа, телевизии, медийни доставчици, а не обратното. Т.е. не може да се каже, че медиите са причината, ако избирателят не е получил необходимата информация и не е успял да се ориентира за кого иска да гласува“, коментира председателят на СЕМ Бетина Жотева пред БНР.
На база на наблюдението от СЕМ предлагат законодателят да дефинира по-ясно и недвусмислено понятията „политическа реклама“ и „политическа агитация“.
Бетина Жотева
Това е една от констатациите в доклада на медийния регулатор
Фактор Фактор
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас