21 Декември, 2025

Шефът на АПИ: Парите за ремонти и строителство на пътища са крайно недостатъчни

Шефът на АПИ: Парите за ремонти и строителство на пътища са крайно недостатъчни

Апостол Минчев, снимка: БГНЕС

Отсечката от АМ "Тракия" край Чирпан ще бъде пусната до края на юли

"До края на юли отсечката между Чирпан и Стара Загора на АМ "Тракия" ще бъде готова и пусната". Това заяви председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Апостол Минчев пред БНТ. "Проблемите са няколко. На първо място организационни въпроси, касаещи фирмите подизпълнители, на второ място - имаше от една от фирмите некачествено изпълнение, дължащо се на неспазване на технологии, на несъгласувани с нас материали. И на трето място, затрудненията, идващи от временни метеорологични условия", обясни шефът на АПИ.

"Днес или утре ще започне изгребването на настилката и след това ще бъде положена нова за сметка на изпълнителите. Ремонтът ще струва около 90 милиона. Гаранцията за тези ремонти е 2 години. Гаранциите е възможно да бъдат година, две или повече - в зависимост от това, за какво говорим - ако е за ново строителство - там гаранциите са по-големи, възможно е да се заложат в договора по-големи от нормативно изискуемите. Това е въпрос на нормативна база или на клаузи в договорите", обясни Апостол Минчев.

След Стара Загора в посока Бургас също ще се прави подобен ремонт, но може би догодина. Шефът на АПИ коментира и ситуацията на магистрала "Хемус". За тунел "Витиня" той заяви, че проблемът се касае като се започне от самото изграждане и се мине през поддръжката. "Изграждането е било при доста занижени критерии и изисквания. Поддръжката в продължение на години или не я е имало, или е била много козметична. И сега изведнъж се оказваме с тунели, които са в лошо състояние", каза Минчев.

"От конструктивна гледна точка към момента няма притеснения, но тунелите непрекъснато ще изискват постоянни грижи. В рамките на тази ин хаус поръчка, която е осъществена в последните години за строителството на АМ "Хемус", има много неща, които са смущаващи. Четирите мостови съоръжения, аз бих добавил и една траншея, която по проект би трябвало да бъде тунел, това е тема, която сме коментирали с колегите от министерството и там въпросите са касаещи чисто техническата страна на тези съоръжения", обясни шефът на АПИ.

Той допълни, че по проекта, по който би трябвало да се изгражда магистрала "Хемус", приет преди 2 години, тези съоръжения и този тунел, а не траншея е трябвало да бъдат направени по един начин. "А в началото на тази година след постъпки от страна на "Автомагистрали" ЕАД е започнала техническа кампания, завършила с два етиса в Агенция "Пътища", на които етиси е приета корекция на тези четири съоръжения и на този тунел, като тази техническа корекция е много сериозна, технически много смущаваща", коментира Минчев.

"Накратко - променена е външната конструкция на съоръженията и тунелът, който е бил предвиден по проект, е превърнат в траншеен изкоп. Трябва да се възложи техническа експертиза за това, дали тази промяна е разумна, или не е. За съжаление няма достатъчно пари за ремонти на пътищата. Средствата, които се заделят за ремонти и ново строителство са крайно недостатъчни", смята Минчев. По думите му, това, което се заделя за пътища в последните 15 години, е в пъти по-малко от необходимите средства.
Сподели:

Коментари (0)

Важно за шофьорите: Блокада на границата с Гърция, натоварен трафик към Турция

Важно за шофьорите: Блокада на границата с Гърция, натоварен трафик към Турция

Заради стачки от гръцка страна при прехода "Кулата" - "Промахон" от 12:00 ч. днес не се пропускат превозни средства и в двете посоки

Християн Атанасов: Нека българите съберат повече жълти банкноти в портфейлите си

Християн Атанасов: Нека българите съберат повече жълти банкноти в портфейлите си

"Историческият опит сочи, че вероятно ще има известно първоначално недоверие, малко мнителност, но според мен това е стъпка в правилната посока."

Ивайло Мирчев се размечта за 121 депутата, за да няма компромиси и "сглобки"

Ивайло Мирчев се размечта за 121 депутата, за да няма компромиси и "сглобки"

Съпредседателят на "Да, България" каза, че представителите на модела Пеевски-Борисов ще получат шамари и юмруци. "Оттук нататък следва най-големия юмрук – юмрукът на протеста, силата на протеста", каза съпредседателят на "Да, България"