Северна Македония отново се опитва да измести отговорността и да пренапише фактите по ключовия инфраструктурен проект Коридор №8. Вместо конструктивен диалог, в Скопие залагат на познатия подход – обвинения, изопачаване и дипломатически димки.
След като българският министър на транспорта Гроздан Караджов обяви, че София е напълно готова да подпише ново споразумение със Скопие за изграждането на трансграничен тунел по трасето, македонското транспортно ведомство контрира с обвинения, че България „изопачава фактите“.
Караджов обясни, че става дума за тунел, разположен точно на границата, който ще бъде общо съоръжение. България вече е сключвала подобно споразумение със С. Македония, но новата версия от месеци чака одобрение от македонска страна.
„Вече три месеца няма отговор. И затова събрахме всички дипломати от ЕС и НАТО, защото Коридор №8 е не само наш, а стратегически европейски и евроатлантически проект“, подчерта министърът.
В отговор Скопие твърди, че България бавела срещите, въпреки че те били поискани от тяхна страна. В същото време посланието от македонското Министерство на транспорта звучи познато: „Ние работим, а вие не“, гарнирано с внушения към Европейската комисия, че България няма средства и воля за трасето София – Перник – Радомир.
Македонската позиция се гради върху откровени противоречия – от една страна се заявява ангажираност, от друга се хвърля сянка на съмнение върху способността на София да изпълни проекта. Така Скопие не само се разминава с истината, но и саботира усилията за регионална свързаност, превръщайки стратегически проект в пореден заложник на политическа реторика.
„Само в Република Македония се строи. Едно са делата, друго са думите, за съжаление те липсват при нашите съседи“, завършват от Скопие – фраза, която по-скоро приляга на тях самите, предвид липсата на реални стъпки към споразумение.


Коментари (0)