Социалните мрежи буквално са залети от реклами за Свети Валентин. Фирми се надпреварват да предлагат подаръци за празника на влюбените. Сред най-големите „хитове“, които се рекламират, са пластмасови рози в „стъкленици“ във формата на буркани и аквариуми. Цените са между 70 и 80 лева, а бижута тип ланец с пластмасови сърца - 50 лева. Други подаръци, които се предлагат в социалните мрежи, са традиционните плюшени мечета за по 40-50 лева.
На днешния ден не липсват и куриозите. Цветари разказаха пред Faktor.bg, че са имали случаи, при които мъж купува нечетен брой китки за съпругата си или за приятелка, което е неприемливо. Сред много скучните подаръци са още тривиалните карамфилите, случайно избрани книги и билети за отегчителна постановка.
Новата мода не е само в България, а и в други европейски страни като Великобритания. Но много от българските потребители коментират празника и подаръците негативно и констатират, че по-скоро биха платили за естествени цветя, които днес също са на двойни цени - розите, например, „хвърчат“ от 8 до 14 лева за бройка.
Подобни са тенденциите и в ресторантите. Кувертите за Свети Валентин в столицата са между 80 и 100 лева, без специални гост-изпълнители, и се доближават до новогодишните оферти. Във Варна, в Пловдив и в Бургас "стартовата" вечеря е 50 лева, но така и не става особено ясно откъде идва значителната разлика за едно и също меню в градовете – салата, предястие от хапки, пържоли и торта с малка ракия, водка или уиски, както и чаша вино.
Много от двойките са решили да постъпят прагматично, тъй като не е удобно да пируват в работен ден. Затова са отложили празника за уикенда, когато цените в заведенията са традиционните.
Във форумите и този път се появиха досадните и скучни спорове защо въобще отбелязваме католически празник, след като по-голямата част от населението е православно. В крайна сметка обаче и това вече не хваща декиш, но пък остава най-важното – да не забравяме да показваме любовта към половинката си всеки ден с жестове, а не с букети, които струват колкото сметката в ресторанта в делничен ден.
Масовата истерия по Свети Валентин обаче едва ли ще приключи скоро пред блажения поглед на търговци, които използват дати като 14-ти февруари, 8-ми март и 15-и септември, когато почти винаги се подаряват протоколно цветя, за да правят сериозни печалби.


Коментари (0)