Моето впечатление от предизборната кампания са негативни послания. Поставянето не на червени линии, а на червени зидове - кой с кого няма да се коалира , а не това което искат 2/3 от хората - да се създаде правителство. Това заяви социологът Юлий Павлов в ефира на БНТ.
По думите му кампанията е насочена към твърдите ядра, които със сигурност ще гласуват.
Това, че констатираме, че ще бъде ниска избирателната активност вече е диагноза. Съмненията в честността на изборите е кампания. За четвърти път отиваме на избори - обикновеният избирател ще си каже дали ще гласувам или не няма значение, като правителството не може да издържи и шест месеца. Нямаме позитивни послания, всички са еднакви в негативните послания, добави Павлов.
Той отбеляза, че към момента не сме чули сериозни оплаквания относно организацията на изборите И добави, че очакванията са те да протекат спокойно.
Юлий Павлов посочи, че около 30-35% са шансовете за съставяне на правителство заради международната ситуация.
Според другия гост в студиото - Юрий Асланов, подчерта, че масовият интерес към тази кампания е слаб. Няма определени силни и оптимистични очаквания за развръзка на политическата криза, макар че хората биха желали да се стигне до някакъв компромис и разбирателство между политическите сили и след изборите да се направи опит за сформиране на редовен кабинет. Към вътрешнополитическата криза, която преживяваме от две-три години, се наслагват няколко външни кризи, които са тежки и сложни - те могат да разрушат социалните баланси, да влошат икономическото положение. Що се отнася до посланията, открои той, политическите сили, участващи в кампанията, ги използват по-скоро за взаимни нападки или за оправдания, но не и за разговор с хората.
Асланов допълни, че тази година делът на колебаещите се за кого да гласуват е съществено по-нисък, отколкото миналата година. Факторът на умора е налице. Преди тези избори се увеличава делът на хората, които очакват отново да не бъде съставено правителство или то да е краткотрайно. Шансовете за съставяне на правителство сега не изглеждат добри и участниците в предизборната борба допълнително предлагат аргументи в тази посока с поведението си и с посланията си.
По думите на Асланов политиците използват посланията за взаимни нападки или оправдания, но не и за разговори с хората. Те са встрани от интереса на хората и това, което ги вълнува. Никой не насочва посланията така че да има надежда.
Социологът коментира, че при парламентарните избори миналата година предварителните анкети са показали голям брой колебаещи се, които в изборния ден са гласували и до голяма степен са пренаредили политическия ред. И допълни, че за предстоящите избори този дял е сравнително по-нисък.
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас