Не е тайна, че Tesla на Илон Мъск преживява труден период в Европа, главно поради противоречивите мнения и политиката на своя главен изпълнителен директор.
И все пак е неочаквано, че китайската компания BYD, относително нова в света на електромобилите, е изместила най-големия си конкурент в толкова кратък период от време.
С все повече автомобили BYD по европейските пътища, въпросът е дали компанията ще успее да продължи тази тенденция и дали ще пробие на пазара в САЩ.
Месец април е особено успешен за китайския производител на електромобили. Компанията предприе агресивна маркетингова кампания и това явно даде резултат, като изпревари Tesla с малко под 100 автомобила, съобщава "Бизнес Инсайдър".
BYD е успяла да продаде 7231 изцяло електрически автомобила през април 2025 г., срещу 7165 на Tesla, показват последни статистически данни.
53-годишният Илон Мъск, който преди дни написа, че се оттегля от политиката, за да се посвети отново на бизнеса си, на който особено много държи, коментира бъдещето си в Tesla по време на участие на Катарския икономически форум в Доха. По думите му решението на съда в Делауеър против възнаграждението му в концерна няма да повлияе на решението му да остане в компанията.
Мъск е главен изпълнителен директор на Tesla от 2008 г., като нивото му на ангажираност с бизнеса е подложено на по-сериозен контрол, след като компанията се сблъсква с първия си годишен спад в продажбите от повече от десетилетие. Но милиардерът смята да остане поне още 5 години начело на компанията.
По-рано този месец председателят на Tesla Робин Денхолм отрече информацията, че бордът е искал да смени Мъск.
Милиардерът вече заяви, че ще намали „значително“ работата си за Службата за правителствена ефективност (DOGE) и ще отдели повече време на Tesla. Това успокои опасенията на инвеститорите след най-лошото тримесечие на компанията от години.
Негативната реакция на потребителите срещу работата на Мъск за правителството и политическата му активност навреди на продажбите на неговите електрически автомобили, отчужди основните клиенти и отслаби марката. До март протестиращите се насочиха към шоурумите, превозните средства и станциите за зареждане на Tesla в САЩ и цяла Европа. В същото време компанията беше въвлечена в търговската война на президента Доналд Тръмп.


Коментари (0)