Препотвърдихме позициите. Аз отново изложих моята теза защо предложението, което съм отправил, е по-правилното и как то решава проблемите, които стоят пред нас. Не са били преговори.
Това заяви пред журналисти кметът на Столична община Васил Терзиев след срещата със синдикатите относно стачката на служителите в градския транспорт, предаде БГНЕС.
Кметът на София обясни, че отново е поставил въпросите, свързани с наличност на средства и целесъобразното им изразходване, за да може да бъде решен проблемът в дълбочина.
„Поговорихме и за това колко е важно, след като се мине през текущите проблеми, да се мисли по-дългосрочно. За мен това е отправната точка – дългосрочен, устойчив модел за транспорта, който включва не само нивата на заплащане, а и условията на труда, инфраструктурата и подвижния състав, така че да може софиянци да имат перспектива за една много по-добра услуга“, каза той и подчерта, че няма как някой да избере да слезе от колата, докато градският транспорт не се промени.
Относно предстоящите матури, Терзиев увери, че е направена необходимата организация. „С Министерство на образованието се работи тясно, има работна група – няма да останат деца, които да имат затруднения с извозването. Виждате, че и гражданите се организираха. Има много енергия да помогнем дечицата да нямат проблем точно в този ден“, добави той и посочи, че синдикатите отново потвърдиха позицията си, че няма да има наземен градски транспорт през тези дни.
Кметът на Столична община отбеляза, че не знае как се разработва план „Б“, когато няма път към необходимите средства. „Тук, както казах, е въпрос на наличност на средства и вторичен разговор за това, ако ги има, къде е най-добре да бъдат насочени, и аз отново влязох в детайл защо схемата с бонусите е по-добрият вариант, за да се насърчат младите водачи, които са най-големият проблем в транспорта и електротранспорта“, допълни той.
Терзиев попита за какви преговори става въпрос, когато от КНСБ твърдят, че не са склонни да отстъпят от нищо. Той очаква днес по време на заседанията на комисиите в Столичния общински съвет да има „много щедрост в обещанията, без ясен път как ще бъдат постигнати“.
„Популизмът е много удобен, много е лесно да се обещава, но е безотговорно“, заяви той и обяви, че може да отстъпи, когато види нещо от другата страна, което отговаря на въпросите и отново посочи принципите, от които се води, а именно да се инвестират парите там, където има най-голям проблем.
Столичният кмет определи протеста за незаконен блокаж.
"Ако блокират метрото, тогава ще бъде направена истинска стачка, а не блокаж, който е незаконен сега", заяде се кметът в протестиращите работници в градския транспорт. Терзиев уточни, че ще търси съдействие от страна на държавата, за да запази поне метрото.
„В условията на стачка задължително трябва да се осигури транспорт, т.е. транспортната услуга може да бъде намалена, но тя не може да бъде спряна, както е в момента“, коментира Терзиев, според когото в момента столицата се намира в нещо по-лошо от стачка.
По думите му ще бъде решение на дружествата дали ще продължат да получат заплати хората, които са на работните си места, но не работят.
„Ние, това, което ще направим, е да проучим всички възможности да не изплатим субсидията за тези дни, в които не е била осигурена транспортна услуга, с изключение на първия ден“, каза Терзиев, като подчерта, че ще направят всичко възможно да намерят начин да не платят субсидията.
Чакат се разчети от Центъра за градска мобилност относно това как да бъдат компенсирани хората и те да не бъдат ощетени.
Няма как да бъде разрешено шофирането в бус лентите, тъй като това касае Закона за движение по пътищата, както и наредби на МРРБ.
Синята и зелената зони ще продължат да работят през седмицата, информира още кметът на София.
„Това, с което ние работим, е 17 млн. лв., които са дадени от държавата, 13 млн. лв., които са разчетени за това увеличение от 100 лв. и едни допълнителни 15 млн. лв., които ги нямаме, но ще направим всички възможно да ги осигурим, за да можем да реализираме предложението за 100 лв. в заплатата на всички 7 хиляди души плюс 100% увеличение на „Столичен автотранспорт“ и „Столичен електротранспорт“, заяви той, като уточни, че тези 15 млн. лв. трябва да се намерят. І БГНЕС
Коментари (0)