Намесата в централната градска част с действия по реорганизация на движението може да имат положителен ефект за велосипедистите и за пътниците, които преминават транзитно през него, но в случая с бул. „П. Евтимий“ и ул. „Ф. Нансен“ се получават задръствания - винаги на първо място трябва да се попитаме, как това рефлектира върху живота на хората, които постоянно живеят там. Токава позиция изрази във Фейсбук общинският съветник от "Синя София" Вили Лилков.
Той предупреждава, че натрупването на подобни проблеми води до отлив на хора към други квартали и "опустяване" на градския център, той губи облика си на среда за живеене със своята история и памет.
Пълният текст на публикацията:
След реорганизацията на движението по бул. „П. Евтимий“ и ул. „Ф. Нансен“, която изведе много хора на протести, вчера излезе и новината за решението на общинските съветници от ПП-ДБ-Спаси София (която не е нова) за реконструкция на пл. „Св. Неделя“ и реорганизация на движението с пешеходна зона, велоалеи и трамвайно трасе по бул. „Стамболийски“ по посока на пл. „Възраждане“. Разбирам, че и кметът е готов да действа! Да, реконструкцията на площада е добра идея, разтоварването на трамвайното движение по „Алабинска“ е належащо, но въпросът за реорганизация на движението трябва да стане част от голямата дискусия по един тежък градски проблем, който повече от 30 години се задълбочава и никакви мерки не се взимат за решаването му! Проблемът се нарича „Опустяване на централната градска част и историческия център на София“.
Освен това, под благосклонния поглед на общината и на контролните органи, се извършиха стотици незаконни преустройства в жилищните сгради, в резултат на което стотици гаражи станаха магазини, а жилищни имоти – офиси. Апартаменти се използват за кантори и хотели, в резултат на което спокойствието в домовете изчезва. Несвойствените за една жилищна сграда търговски и други дейности водят до това, че тя е подложена на непрекъснат поток от хора, шум и натиск от автомобили на клиенти, незаинтересованост на наемателите от поддръжката на сградата и сградният фонд бързо се амортизира. В същото време данъците и такса смет, която собствениците заплащат са най-високите в Столична община!
Затова хората напускат и търсят жилища другаде, което увеличава търсенето в райони, които се презастрояват. Така, образно казано, създаваме нови квартали, а центъра пустее! Разходете се вечер по улиците „Княз Борис“, „Гладстон“, „Ангел Кънчев“, по „Витошка“, по която искате. Вдигнете поглед и вижте колко от прозорците светят? Това е резултатът от „прагматичния“ подход към Стара София – опустяване!
Спешно се налагат действия по лечение на центъра и на първо място връщане на качествата на средата като зона за обитаване, а именно: реконструкция на малките квартални улици; облекчаване паркирането за живеещите; недопускане използването на жилищни имоти за търговски дейности; безкомпромисни действия срещу шума и графитите; въвеждане на мерки, които насърчават и облекчават собствениците да обновяват фасадите на сградите.
Пиша това, защото намесата в централната градска част с действия по реорганизация на движението може да имат положителен ефект за велоспиедистите и за пътниците, които преминават транзитно през него (но в случая с бул. „П. Евтимий“ и ул. „Ф. Нансен“ се получават задръствания и замърсяването е по-голямо!), но винаги на първо място трябва да се попитаме, как това рефлектира върху живота на хората, които постоянно живеят там. Ако тези мерки ги затрудняват в ежедневието, ако това води дотам, че те напускат зоната, а имотите им губят от стойността си – тогава трябва да преосмислим политиките. Това е, което имам да ви кажа, колеги от ПП-ДБ и Спаси София!
Още от България
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен
Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
Младите хора са моралният компас