Според традицията в първата седмица след Великден, наречена Светла неделя, не се подхваща нищо. Изключение правят ритуалите, които се извършват на Светла сряда и Светла неделя.
На Светла сряда в някои райони на България се играят обредни танци. В Югоизточна България и най-вече Бургаско тези ритуални танци се наричат Мара Лешанка. В същото време в Западна България се играе Ладино хоро. Разлика в двата вида танца е, че на Ладиното хоро участват както моми, така и по-възрастни мъже и жени. Момите, които участват в тези игри, образуват сключено хоро, което две от девойките "разсичат"като размахват три пъти ритуални кърпи. Така се получават няколко по-малки хора. На тези хора се хващат и по-възрастни представители на местното население.
Този ритуален танц е свързан с плодородието и берикета. Вярва се, че чрез него ще бъдат прогонени лошите болести и природните бедствия като градушка, суша, наводнения и тъй нататък.
Ритуални танци, които се играят в Бургаския край са известни пък като Мара Лешанка. Той донякъде напомня обреда Буенец. Участничките в Мара Лешанка се събират в от дом, в който няма починало дете. Те вземат няколко червени и жълти чехли, които напъхват един в друг. След това ги забулват с булченски дрехи и накичват като женска глава. Така накичена главата на Мара Лешанка се взема и се разнася от лазарувала мома. Тя непременно трябва да е с живи родители. Заедно с другите моми отиват извън селото, обикновено близо до естествен водоизточник, където след ритуала момите си измиват лицата във водата. Но преди това на това място се присъйдиняват и останалата част от населението.
И двата ритуални танци- Ладино хоро и Мара Лешанка, игрите са придружени от обредни песни.
Още от Вяра и демони
Почитаме светлата памет на свети Климент Охридски
Жития на светците
Кой ще последва примера на премиера Радославов да изгони от България натрапения светец Невски
Вместо да слави името на светите братя Кирил и Методий или Борис Покръстител, катедралният ни храм е кръстен на последовател на Пророка
Църквата почита св. Екатерина
В преданието се разказва как ангели отнасят тялото ѝ в планината Синай, където през VI век византийският император Юстиниан I основава Синайския манастир.