Когато тайванският пътешественик Ерик Уенг отива в Южна Корея, той се примирява с необходимостта да превключва между три различни приложения за карти, за да се ориентира
Това е така, защото Google Maps, повсеместно разпространен в голяма част от света, не работи напълно в Южна Корея.
Така че всяка година милиони посетители като Уенг трябва да изтеглят алтернативни корейски приложения като Kakao Map и Naver Map, на които липсват подробните функции, които очакват от Google, пише CNN.
„Изморително е, защото трябва да изтеглите три приложения, а след това да жонглирате с три, за да намерите път до мястото, където искате да отидете“, каза Уенг.
По всички други показатели Южна Корея е технологично развит туристически рай. Повечето чуждестранни платформи нямат такъв проблем с работата си, включително други продукти на Google като Gmail и YouTube.
Макар че не е единствената страна, в която Google Maps не работи напълно, Южна Корея се откроява в резкия контраст с други държави като Китай, Русия или Куба, които отдавна имат напрегнати отношения със Съединените щати.
За разлика от това, Южна Корея е дългогодишен съюзник на САЩ с американски войски, разположени в страната, както и една от най-развитите икономики в Азия.
В основата на този проблем е набор от картографски данни, собственост на южнокорейското правителство – от които Google твърди, че са необходими, за да създаде подробна карта на страната, допълнена с инструкции за навигация.
В продължение на близо 20 години Google моли Южна Корея да експортира тези данни, а властите многократно отказват, позовавайки се на опасения за националната сигурност.
Но експертите казват, че въпросът е по-сложен от това.
Тази десетилетна борба започна заради геополитическо напрежение, казват те, и оттогава се разшири до по-големи въпроси за „цифровия суверенитет“ и пазарното господство. С други думи: кой контролира данните на дадена държава? Кой печели и на каква цена? Какво се случва с местните компании, когато на сцената се появи мултинационален технологичен гигант?
Това са въпросите, които сега се обсъждат от южнокорейските власти, от които се очаква да одобрят или отхвърлят последното искане за износ на Google в началото на октомври.
За туристи като Уенг решението носи надеждата, че Google Maps може най-накрая да дойде в Южна Корея – което би „улеснило живота много“, каза той.
Превод: Faktor.bg


Коментари (0)