Ако се внесе бюджет от служебното правителство, процедурата по приемането му отнема между 4 и 6 седмици, което значи, че парламентът ще работи до средата на юни.
Това каза Асен Василев, съпредседател на "Продължаваме промяната" пред БНТ.
Политическо време ще бъде необходимо - така Василев отговори на въпрос дали очаква президентът Радев да бави връчването на мандатите. "Нужно е време да се стиковат законодателните инициативи", коментира още Василев.
Разговорите днес започнаха след неуспешен опит за избор на председател, ползвахме европейска практика за ротационно председателство. Предложихме на другите партии също да търсят други варианти. Ако има по-добър вариант, нека бъде той.
На всеки два месеца председателят ще подава оставка и на негово място ще се избира друг при ротационното предложение за председател на НС.
„Нашето предложение за председател ще бъде Никола Минчев. Не е въпросът ние да отстъпим от ротационното предложение. В момента има две предложения, те не събраха подкрепа – БСП и Възраждане също не подкрепиха Желязков, както и кандидатурата на Петров. През април месец 2021 г. ГЕРБ бяха спечелили изборите, председателят бе от ИТН, така че не винаги първата политическа сила избира председател на законодателната власт“, припомни Асен Василев. Имаме ясно решение на национален съвет – няма да подкрепим правителство от ГЕРБ. ГЕРБ има възможност да набере мнозинство от други парламентарни сили, има първи, втори, трети мандат. Ние се опитваме да направим, така че парламентът да приеме спешни закони, както и тези по ПВУ“, каза съпредседателят на ПП.
Още от България
Патова ситуация в парламента – ще изберат ли днес депутатите председател на НС
Осемте политически сили вече са декларирали съставите на своите парламентарните групи в деловодството, стана ясно във вторник
Слънчева сряда с умерен северозападен вятър, зима в края на седмицата
Рязка промяна на времето в петък - ще започнат валежи от дъжд, а по високото в планините - сняг
Министър Тахов: Ще извършим повторни проби за чума по овцете
Той подчерта, че решението за втора проба не е продиктувано от съмнения в първоначалните резултати, а е мярка за възстановяване на доверието между институциите и засегнатите страни.