„Едни фирми са работили по „Тракия”, те са получили договори за 200 млн. Има осигурени само 59 млн. Всички тези фирми в момента се чувстват измамени. Те изпитват финансови затруднения. Първата ни идея беше да заплатим заплатите и осигуровките. Тази сума е свръхтрудно да я осигурим и да я платим. Бюджетът беше изчерпан до 30 април, ние заварихме 0 лв.“ Това заяви регионалният министър Виолета Комитова пред БНТ.
Във връзка с ремонтната дейност, която се реализира в страната, тя изтъкна, че отсечката Чирпан – Стара Загора е основно ремонтирана.
„Отсечката е на стойност 200 млн. лв., които нямаме възможност да платим в момента. Тя ще трябва да се заплати един ден. Няма одобрен проект и разрешение за строеж, както и акт 16“, уточни регионалният министър.
По думите й МРРБ ще плати от бюджета 200 млн. лв. за този ремонт, но ако възникнат промени, ще се заплати допълнително. Министър Комитова отбеляза, че това е порочна практика, която се прави от години. Тя заяви, че проектите до разрешение за строеж изискват време.
„Ние сме имали време да подготвим тези проекти. Почти всички ремонти, които са на стойност 1.5 млрд. годишно минават под прикритието не на основни ремонти. „Ремонт на ремонтите“ е много хубав термин, който идва точно от тази порочна практика. Практиката за 1.5 млрд. годишно ме дразни много“, каза още Комитова.
Относно темата с автомагистрала Хемус регионалният министър подчерта, че първите 51 км от Ябланица към Плевен трябва да бъдат завършени до 2024 г. Тя сподели, че през 2018-2019 г. стартира изпълнението на тези 51 км.
„По договори на ГЕРБ ще се изпълнят първите 51 км. до 2024 г. По 1 км на месец да се изгражда е реалистично. Останалите отсечки – служебното правителство започна бързо да придвижва отчуждителните процедури. Призовавам строителни фирми да излъчат жалба, ако министър Комитова е спряла строеж. Това е една предизборна лъжа. Какъв ми е интересът да спира строителство? Това е пълен нонсенс. Заварихме цяла България разкопана“, подчерта министър Комитова.
По думите й за 4 години назад само за ремонти ще трябват между 1.5 млрд. и 2 млрд. лв.
„Винаги се е гласувал 300-400 млн. за същата дейност. Шефовете на фирмите се интересуват от този процес. Не са протестирали пред НС, когато се решава бюджетът за тази година. Ние сме парламентарна република, бюджетът се решава в парламента. Няма как една строителна фирма да бъде принуждавана да работи по начин, по който тя не е съгласна. Ние продължаваме, че тези пари трябва да ги осигурим през Народното събрание. Следващият бюджет на АПИ трябва да има 1.5 млрд, за да могат фирмите да не бъдат в стресова ситуация. Ние работим в посока да си осигурим повече приходи“, отбеляза още регионалният министър.
Според нея нашата ТОЛ система все още не е ефективна, защото събира годишно по 380 млн., при положение, че ¾ от тези пари идват от винетките. Комитова подчерта, че тежкотоварните камиони и автобусите рушат нашите пътища. Стана ясно, че с постановление на МС са намалени таксите на товарния транспорт. Освен това, министърът изложи тезата, че трябва да има тежки глоби за претоварени камиони, защото рушат пътната настилка. /БГНЕС
Виолета Комитова
Още от Бизнес
Търговската война на Тръмп и последиците за Европа
Има и прогнози, съгласно които доларът може скоро да стане по-скъп от еврото
Цените на криптовалутите се сринаха, 200 милиарда долара са изтрити
Трейдърите внимателно следят развитието на ситуацията с биткойна,
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни