Бизнес
Замeстник-министър Захари Христов: Има решение за трафика през тунел „Железница“
- 15:01, 24 Август, 2022
Два са свлачищните участъци, които попадат в обхвата на лот 3.1. от АМ „Струма“ – единият е преди началото на тунел „Железница“ в посока Гърция, а другият след съоръжението, над платното в посока София.
За да бъде намерено най-доброто решение за укрепването на свлачището преди тунела, в понеделник ще бъде сформирана работна група и до две седмици тя трябва да излезе със становище за вариантите. След това в двумесечен срок е възможно пускането в движението по цялото трасе.
Вече е изготвен е идеен проект за укрепване на свлачището след тунела. На 10 август той е приет от Експертния технико-икономически съвет в АПИ и е получил предварително съгласие от МРРБ. Избран е вариант с изграждане на пилотна подпорна стена с преоткосиране. Изпълнителят на тази част от трасето също увери, че ще могат да приключат строителните дейности в срок от два месеца.
Четири са нещата, които трябва да се довършат в самия тунел „Железница“, съобщи представителят на фирмата, която упражнява строителния надзор на обекта. За да бъде напълно завършен, остава да се положи износващ слой на асфалта, маркировка, системи за безопасност и въвеждането на SCADA системата. Той увери, че е възможно в срок от два месеца тунелът да бъде цялостно изпълнен и отворен за движение в посока Гърция.
„Няма място за притеснение. Няма да коментирам защо една година не са предприети действия. Виждаме нормални условия да бъде въведена временна организация за движение и да не се създава такова огромно напрежение в Благоевградска област“, каза пред журналисти заместник-министър Захари Христов. Той коментира, че тунел „Железница“ е най-доброто тунелно съоръжение, с което разполага държавата в момента.
Председателят на УС на АПИ увери, че след като бъде избран вариант за укрепването на свлачището преди тунела, няма да е проблем едновременно да се извършва укрепването му и движението в едната лента. Дейностите по укрепване на свлачището след тунела също няма да попречат на пускането на движение в платното в посока Гърция, тъй като то се намира встрани от пътя в другата лента в посока София, съобщи още той. Целта е участъкът да бъде пуснат за движение по най-бързия начин, за да бъде облекчен трафикът, каза Иво Иванов.
Следете с Фактор
България
Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси
- 21:23, 23 Ноември, 2024
Още от Бизнес
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг
Биткойнът надхвърли 95 000 долара за първи път