Цената на барел нефт се сгромоляса на 46 долара, но у нас стойностите на горивата не падат. Твърди се, че рафинерията "Лукойл" била остаряла и затова себестойността на горивата е висока. Да, ама не - модернизацията й, която приключи т.г. е на стойност над 1.3 млрд. долара и я направи сред съвременните в света, това посочва в свой коментар по темата разследващия журналист Григор Лилов.
И за да не съм голословен, давам (виж в галерия, б.р.) за днешните цени на бензина (А-95), дизела и газа у нас по света - на дребно, както и чисти - без намесата на държавата чрез данъците й.
В последната таблица е данъчното облагане, специфично за всяка държава, е изчистено от крайната стойност на горивата. Така се вижда онази цена, по която ни хързулват горивата рафинерията и търговците.
За дизела тя е най-висока въобще, а за бензина отстъпваме единствено на Дания, Италия, Малта и Холандия.
Да напомня, че у нас трудът е заплатен крещящо евтино спрямо други страни, екологичните норми - непридирчиви и затова не гълтат маса пари, пристанищните такси и тези за разтоварване на нефта са ниски поради собствени кейове, посочва още аргументи срещу високите цени анализаторът.
Той прилага цени на дребно за бензина, дизела, газа от днес. С различни цветове са обозначени групите цени по тяхната стойност. Последната таблица е за чистите цени - без ДДС и акциз за бензина и дизела също от днес.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг