Повишението на цените винаги създава недоволство. Но нека да видим аргументите за новата цена на винетките. Първо – повишението от 30 лв. не е реалната цена, за да имаме добри пътища. Разчетите показват, че винетката трябва да струва 145 лева, но ние преценихме, че това е прекалено висока цена за българите. Това обясни по БНТ регионалния министър Лиляна Павлова и добави, че не смята, че сумата от 96 лв. за година или 8 лв. на месец е толкова висока цена.
Тя обясни, че при сегашната цена на винетката от 96 лв., парите, които ще бъдат реинвестиране в рехабилитацията и поддържането на пътищата от националната пътна мрежа, ще са около 270 млн. лева. А ако искаме да имаме добри пътища, като тези в западноевропейските държава, са нужни почти три пъти повече – около 600 милиона, подчерта Павлова.
Тя посочи, че тази година са били инвестирани в строителство и рехабилитация на автомагистрали и 3 млрд. лева, едва 1.5 милиард са от европейската солидарност, а останалите – са от държавния бюджет.
Лиляна Попова потвърди новината, че китайците са проявили интерес да инвестират в изграждането на автомагистрала у нас.
Вече имаме писмо с намерения китайци да изградят автомагистрала Русе – Велико Търново – през Стара Загора – към Свиленград. Със сигурност ще е по-скъпа тази инвестиция, като само за тунела ще са нужни 150 млн., обясни министър Павлова.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг