28 Ноември, 2024

Борисов иска закриване на министерство на ДПС

Борисов иска закриване на министерство на ДПС

Бившият премиер иска закриване на министерство на ДПС

Бившият премиер Бойко Борисов провокира управляващите, инициирайки 7 радикални мерки за ефективно управление в областта на регионалната политика. Според него те ще дадат бързи и видими резултати. Като основен проблем Борисов настоява за незабавно закриване на измисленото заради ДПС Министерството на инвестиционното проектиране.

Вижте мерките, предложени от лидера на опозицията, публикувани на http://www.boykoborissov.bg :

І.НЕЗАБАВНО ЗАКРИВАНЕна Министерството на инвестиционното проектиране и ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ на Министерството на регионалното развитие и благоустройствотос пълен обем от функции и отговорности както в областта на устройственото планиране на територията, така и по отношение на строителния контрол и благоустройството.

ІІ. Съхраняване на природата и в частност на крайбрежната плажна ивица чрез:

  • Недопускане на безразборно строителство и презастрояване на Черноморското крайбрежие;
  • Запазване на рестриктивния режим на ограничаване на строителството в зона "А" – плажната ивица на Черноморското крайбрежие,
  • Въвеждане на ограничения за преместваемите обекти и съоръжения в зони "А" и "Б" на Черноморското крайбрежие,
  • Възобновяване на политиката за нулева толерантност към незаконното строителство по Черноморското крайбрежие, в „чашите” на язовирите, в планините, както и на територията на цялата страна;
  • Възстановяване на строгия контрол по строителството и максимално бързи процедури по премахването на незаконните сгради;
  • Строг контрол върху изпълнението на концесионните договори за плажовете по Черноморието;
  • Незабавно започване при пълна прозрачност на процедури за концесии/отдаване под наем на морските плажове (около 100 неохраняеми морски плажа)
  • Пълна прозрачност при издаването на Разрешения за строеж и Разрешения за ползване и при одобрението на ПУП/ОУП.
  • ІІІ. Продължаване на МОДЕРНИЗАЦИЯТА НА ПЪТНАТА ИНФРАСТРУКТУРА на България чрез осигуряване на безвъзмездно финансиране от ЕС по линия на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“, ОП „Региони в растеж“ и Инструмента за свързаност в Европа в програмния период 2014-2020, ПЧП и държавен бюджет

    Предприемане на конкретни мерки за:

  • Разширение на магистралния пръстен на страната и модернизация на пътищата -осигуряване на модерна и безопасна пътна инфраструктура.
  • Довършване на над 200 км нови и безопасни пътища и магистрали и целенасочена програма за ремонт и рехабилитация на останалата пътна мрежа.
  • Ускорено доизграждане на:

    - АМ "Марица"

    - АМ "Струма" –лот 2 и 4

    - Северна скоростна тангента на софийския околовръстен път

    Осигуряване на европейско финансиране и приоритизиране като ключови стратегически проекти за периода 2014-2020 на:

    - АМ Струма – лот 3

    - АМ "Хемус",

    - Тунел под Шипка,

    - АМ "Калотина – София",

    - Скоростен път София –Видин

    Предприемане на действия за преговори и поетапно осигуряване на финансиране за:

    - Доизграждане на Софийски околовръстен път

    - Скоростен път Русе- Велико Търново

    - Скоростен път Русе-Свиленград

  • Модернизация и ремонт на поне още 1500 км от първокласната, второкласната и третокласната пътна мрежа в страната като условие за достъпност и свързаност, както и балансирано развитие на всички региони в България
  • Приемане на Стратегията за развитие на пътната инфраструктура в Република България 2014-2020, разработена съвместно със Световната банка (още през април 2013г.)
  • Въвеждане на ТОЛ система - повече справедливост на пътя – тежкотоварните МПС-та, които рушат повече пътищата, да плащат и повече за движението си по тях:
  • - Въвеждане на интегрирана електронна система за събиране на такси за ползване на пътната инфраструктура от тежкотоварни МПС на база изминато разстояние и електронни винетки за лекотоварните автомобили:

    - По-справедливо разпределение на финансовата тежест на пътните такси;

    - Повишаване на приходите от пътни такси, което ще позволи увеличаване на финансовия ресурс за ремонти и превантивна дейност при поддръжката на пътищата.

    IV. РЕАЛИЗИРАНЕ НА МАЩАБНА ПРОГРАМА ЗА РЕФОРМА НА ВОДНИЯ СЕКТОР

    - Създаване на условия за изпълнение на европейските директиви в областта на питейното водоснабдяване и осигуряване на достатъчно количество и качество на питейната вода и непрекъснатост на водоподаването за всички селища на територията на страната чрез насочване на инвестиции за строеж на язовири и резервоари за питейна вода, рехабилитация на довеждащи водопроводи и съоръжения, реализиране на програми за намаляване на загубите на вода - строителство на нови язовири. Осигуряване на безвъзмездно европейско финансиране по линия на ОП Околна среда 2014-2020

    - Стартиране на процедури за строителството на 3 нови язовира - „Луда Яна“, „Пловдивци“ и „Нейковци”, и за рехабилитацията на язовир „Студена“. С тяхното изграждане и рехабилитация се очаква да се подобри водоснабдяването на около 200 хиляди души;

    - Подобряване на качеството на ВиК услугите на национално ниво чрез въвеждане на интегрирано управление на водните ресурси;

    - Навременно приемане на регионалните генерални планове за ВиК системите на страната. Повишаване на ефективността при усвояване на фондовете от ЕС и подготовката на краткосрочни, средносрочни и дългосрочни инвестиционни програми, основани на регионалните генерални планове за ВиК системите на страната, с които се прави анализ на съществуващата инфраструктура и се прогнозира развитието на самите системи;

    - Преструктуриране и оптимизация на дружествата, предоставящи ВиК услуги и превръщането им във ВиК оператори на територията на съответната административна област. Промените трябва да осигурят възможности за функционирането на ВиК операторите в действителна пазарна и конкурентна среда и за предявяването на по-високи изисквания за качеството на техните услуги.

    V. РАСТЕЖ И НАМАЛЯВАНЕ НА РАЗЛИЧИЯТА МЕЖДУ РЕГИОНИТЕ ЧРЕЗ ОСИГУРЯВАНЕ НА ЗАЕТОСТ И УВЕЛИЧАВАНЕ НА ДОХОДИТЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ ГРАЖДАНИ.

    Имайки предвид, че над 70% от населението на страната е концентрирано в градовете, считаме, че основна роля за постигане на тази стратегическа цел развитието на градовете като центрове на икономически растеж, които ще допринесат за по-висока заетост, по-голяма икономическа активност и по-висок растеж за регионите като цяло. Затова предлагаме:

    1. Умереният полицентризъм като модел за развитие на България

    -Стимулирано развитие на изостаналите, периферните и планинските райони;

    - Целенасочена политика за преодоляване на хроничната икономическа изостаналост на Северозападна България;

    - Засилване на връзките между градските и селските райони на всички равнища чрез подобряване на достъпността и възможността за работа.

    - Планиране на специфични мерки в подкрепа на периферните и слабо населени селски райони - основната роля за развитието на периферията трябва да се играе от метрополните урбанизирани райони;

    - Планиране на устойчиво градско развитие чрез прилагане на интегриран подход при реконструкцията и обновяването на градовете

    2. По-красиви, по-модерни и по-достъпни градове

    - Договаряне на максимално голям бюджет по новата Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. - поне равностоен на бюджета от периода 2009-2013г. (1.6млрд.евро);

    - Договаряне на ресурс в ОП „Региони в растеж“ в подкрепа на: строителство и ремонт на детски ясли, градини, училища; подобряване на културните центрове и средища; подобряване на масовия обществен транспорт; промяна облика на градовете чрез изграждане на детски площадки, рехабилитация на междублокови пространства, паркове, зелени площи; енергийна ефективност в българските домове и по улиците на градовете и други;

    - Осигуряване на възможност за незабавно кандидатстване за финансиране по Оперативна програма „Региони в растеж“ за периода 2014-2020

    - Осигуряване възможност за незабавно обявяване на тръжните процедури от страна на общините при условие и с възможност за избор на изпълнители още от м. април 2014г., за проекти по ОП „Региони в растеж“;

    - Създаване на единен фонд за управление на мерките за енергийна ефективност в многофамилните жилищни сгради, предоставяне на безвъзмездно финансиране минимум 50% и възможност за останалите 50% чрез нисколихвен заем с до 1% на год. база за период от до 15 години;

    - Рехабилитация 1-3 клас пътна мрежа в рамкета на ОПРР, осигуряване 4-ти класните общински пътища да бъдат финансирани от Програмата за развитие на селските райони;

    - Преустановяване на процеса на роене на подзаконови документи уреждащи усвояването на средства от ЕС, като постановления и други; унифициране на правилата и процедурите и регламентиране на цялостния процес на управление, наблюдение и контрол на средствата чрез единен Закон за управление на средствата от ЕС, със съответните наредби за неговото приложение;

    VІ. КАДАСТЪРЪТ В УСЛУГА НА ГРАЖДАНИТЕ И БИЗНЕСА

    Отчитайки факта, че кадастърът е изключително важна дейност за социално-икономическия живот на страната и за спокойствието на гражданите и бизнеса, е необходимо ефективното му развитие с бързи темпове през следващите. Кадастралната карта повишава сигурността и бързината при сделките, подобрява инвестиционния климат, създава увереност в бизнеса при използване за свои цели на собствеността върху недвижимите имоти. Осъзнавайки това и целейки балансираното развитие на сектора предлагаме:

    - Обединяване на Агенция по геодезия, картография и кадастър с Имотния регистър в Агенция по вписванията и с регистъра на Картите за възстановена собственост (МЗХ);

    - Продължаване на процеса по покритие на територията на страната с кадастрална карта, в т.ч. приоритетното създаване на специализирани карти на обектите по чл. 6, ал. 4 и 5 от ЗУЧК, включително и за определяне на границите на охранителни зони "А" и "Б"; създаване на кадастрална карта за териториите на 28 броя черноморски землища, попадащи в ивицата от 2,5 км, необходими за нанасянето на охранителната зона „Б”; създаване на кадастрална карта и кадастрални регистри на осемте административни района на гр. София и за другите градове, за които понастоящем не са изработени;

    - Въвеждане на нови електронни услуги в кадастралните служби;

    - Съществено съкращаване на процедурата за изменение на кадастралната карта и кадастралните регистри (ККР), както и възможност нотариусите да поемат част от дейността по предоставяне на скици;

    - Създаване на възможност официалните документи (скици, схеми, удостоверения или извлечения от кадастралната карта и кадастралните регистри) да бъдат издавани от всяка служба по геодезия, картография и кадастър за цялата територия на страната.

    VII. МЕСТНА ВЛАСТ С ПОВЕЧЕ ПРАВА

    Въпреки безусловния напредък през последните години е необходимо да се задълбочат процесите на децентрализация, за да се чува по-силно думата на българските региони и общини, както в правенето и провеждането на отделни политики, така и в преговорите за споразумения между ЕК и България.

    Провеждане на административно-териториална реформа. Преосмисляне на броя и функциите на областните администрации;

    Прехвърляне на власт от „центъра” към „периферията”, за да се сложи край на модела за взимане на решения „отгоре-надолу”, продължаване на процеса на децентрализация, вкл. засилване на финансовата самостоятелност на местните власти и възможност средствата от местни данъци и такси частично да остават в общините;

    Предоставяне на възможност за обединение на няколко общини на доброволен принцип срещу предоставяне на финансови стимули от страна на държавата;

    Повишаване капацитета на общинските администрации за още по-добро усвояване на парите от европейските фондове и за предоставянето на по-качествени публични услуги.

    Сподели:
    Търговската война на Тръмп и последиците за Европа

    Търговската война на Тръмп и последиците за Европа

    Има и прогнози, съгласно които доларът може скоро да стане по-скъп от еврото

    Цените на криптовалутите се сринаха,  200 милиарда долара са изтрити

    Цените на криптовалутите се сринаха,  200 милиарда долара са изтрити

    Трейдърите внимателно следят развитието на ситуацията с биткойна,

    UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро

    UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро

    Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни