5 млрд. лева е достигнал оборотът на електронна търговия в България през миналата година. В сумата са включени продажбите на едро и дребно. За сравнение през 2013 г. оборотът е бил 2,2 млрд., т.е. почти два пъти повече. През 2006 година търговията по този метод е била 543 млн. лева. Над 925 000 българи са пазарували онлайн през миналата година, сочат данни на националната статистика. За последните две години броят им почти се удвоил, тъй като през 2012 г. те са били 520 000 души. Стоките, които българите пазаруват по интернет, основно са дрехи и спортни стоки. След това се нареждат стоките за дома, пътуванията и хотелските резервации, електронно оборудване и покупките на билети за различни развлекателни събития. Хората, които живеят в големите градове, най-често са пазарували онлайн, които са над половината от общия брой. Статистиката показва, че над 2/3 от покупките са направени от сайтове на продавачи, които са регистрирани в България. Хората обаче все още нямат доверие на плащанията онлайн. 60,2% са платили за доставките в брой, чрез банков превод, пощенски запис. През интернет чрез кредитна или дебитна карта са платили 33,4%. Най-често купуваните стоки били дрехи, обувки, авточасти, техника, книги, телефони и аксесоари, козметика и парфюми, обзавеждане. Делът на пратките от онлайн пазаруване се увеличава средно със 7% месечно, заявиха от “Тип топ куриер”. Най-често доставките били от Китай, Германия, САЩ, Италия, Румъния. Стоките, които основно се купували, са електронна техника, книги, стоки втора употреба, авточасти, облекло и обувки, хранителни добавки.
Фактор
Фактор
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг