Железницата търси 885 млн. лв. от държавата, коментира изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ Владимир Владимиров на брифинг днес.
"Единственият шанс за завършване на реформата на БДЖ е концесията на Летище "София". Ако тя не се случи, трябва да има резервен вариант, който държавата да предложи. Цялата логика на всичко, направено в БДЖ с бизнес плановете от 2010-2015 г., е свързано с тази концесия, която е трябваше да бъде отворена в началото на декември 2016 г. През 2017 г. този въпрос трябва да бъде решен, обясни той
В началото на 2010 г. задълженията на железницата са били 631 млн.лв., а към днешна дата са намалени почти с 50на сто. Дълговете към банките са 250 млн.лв., но 150 млн. лв. са много тежки - те са по втория облигационен заем, по който текат лихви от 8%. БДЖ са осъдени на всички възможни инстанции, допълни изпълнителният директор.
По думите му реформите в БДЖ все пак са подобрили ситуацията, но за да се повиши качеството на услугата, е необходимо окончателно погасяване на задълженията, осигуряване на инвестиции от 210 млн.лв. за закупуване на 15 нови мотрисни влака с еднократен трансфер от държавата и капиталови трансфери от 35 млн. лв. за шест години, за да се осигурят допълнителни 210 млн.лв. за още 15 нови влака.
Тези мерки са част от плана на БДЖ за 2015 - 2022 г., както и от бизнес плановете за 2017 г. на отделните дружества в компанията.
През ноември транспортният министър Ивайло Московски удължи до 31 януари срока за концесията на Летище София. Това стана след като от БСП поискаха незабавно прекратяване на процедурата на националното летище, защото отдаването му на турска фирма застрашавало националната сигурност.
Още от Бизнес
Търговската война на Тръмп и последиците за Европа
Има и прогнози, съгласно които доларът може скоро да стане по-скъп от еврото
Цените на криптовалутите се сринаха, 200 милиарда долара са изтрити
Трейдърите внимателно следят развитието на ситуацията с биткойна,
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни