Летищата във Варна и Бургас бяха отдадени на концесия на немско-българското дружество "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД за общ период от 40 години. Първоначалното обяснение, че една компания ще управлява двете летища за по-ефективно управление, звучеше разумно.
Местна коалиция ЗНС (ПП-ДБ, ИТН) излезе с декларация, в която се настоява да бъдат преразгледани условията на концесията за управление на летището в Бургас. Това е с цел да се защитят интересите на местното население, да се гарантират приходите и икономическият растеж в региона, се казва в позицията.
Според декларацията обаче е видно, че интересите на бизнес кръгове от Северното Черноморие са се отразили негативно върху летището в Бургас. Това включва спиране на полетите през неактивния сезон и насочване на трафика към летището във Варна, което създаде нелоялна конкуренция между двата регионални аеропорта.
Обещава да инвестира 43 млн. евро до 2026 г.
На летище Варна бяха предложени преференциални цени, там се позиционира нискотарифният WizzAir и оттам продължиха целогодишните полети към цяла Европа. Към Варна бе насочен и полетът на турските авиолинии до Истанбул, както и голяма австрийска компания, която осигурява целогодишен маршрут до Виена. Всички полети през неактивния сезон от Бургас бяха насочени във Варна. Изглежда, че концесионерът се фокусира предимно върху развитието на летището във Варна, като пренебрегва летището в Бургас.
Според декларацията, този дисбаланс в управлението на летищата ще влияе негативно на икономическото развитие на област Бургас, което се отразява върху туризма, хотелиерството и други сектори на икономиката.
Настоява се за преразглеждане на концесията и включване на задължение за летище Варна и летище Бургас за предлагане на равни условия на всички превозвачи, в това число летищни такси, услуги и обслужващи екипи, което ще предотврати нелоялната конкуренция и ще защити интересите на работещите и икономическия растеж в региона.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг