Бившият министър на културата Атанас Атанасов, известен в творческите среди като Просто Наско или витаещият в облаците се скри и не изпълни конституционните си задължения. Атанасов отказа да отговори на депутатското питане на Мартин Димитров, от ДБ – защо министерството е отпуснало 400 хил. лв. за паметника на Бузлуджа, след като комунизмът е обявен за престъпен? Въпросът беше зададен от депутата, след като стана ясно, че тихомълком в края на юни тази година на областна управа Стара Загора са предоставени 388 715 за ремонтиране и отваряне за посетители на Дом паметника на БКП, на връх „Бузлуджа“. Средствата са от бюджета на министерството, но няма яснота – какви са били аргументите за одобрението на проекта, какво се предвижда да бъде реализирано по него, как ще бъде представен на посетителите комунизмът, който със закон е обявен за престъпен?
До отпускането на средствата се стигна след като през септември миналата година, по време на служебният културен министър Велислав Минеков паметникът неочаквано и въпреки общественото недоволство бе обявен, че има национално значение.
Мартин Димитров е задал въпроса си докато правителството на Петков и парламентът бяха действащи. Министър Атанасов е бил длъжен в едноседмичен срок да даде отговор, но се скри и не изпълни задълженията си.
Сега по време на предизборната кампания, на „Продължаваме промяната“, чието протеже бе скандалният министър на културата ще им се налага да обясняват за реставрирането на комунистическото капище, а и как тези им действия пасват на партия, която претендира, че е от десния спектър.
Още от Арт Фактор
ТВ легенда Ричард Чембърлейн напусна този свят на 90 години
Актьорът е издъхнал вследствие на усложнения от прекаран по-рано инсулт
Българските учени – в униформата на съветски автореферат
Кой е незаобиколимият жанр на родната наука и кога българската академична система най-после ще се приведе в реално съответствие с утвърдените и доказали се международни стандарти
Тайната на Тацит: Древен ръкопис разкрива нова следа за разпъването на Иисус
Докато сведения за живота и смъртта на Исус са познати от трудовете на Йосиф Флавий, текстовете в "Аналите" дават допълнителни и независими детайли, които потвърждават историчността на библейските събития