"Пред нас стои голямо предизвикателство. Проектът за тол системата бе саботиран в началото, но сега нещата вървят добре. Всеки етап от въвеждането на тол системата ще бъде подложен на обществено обсъждане и ще се информират гражданите", каза министърът на регионалното развитие Петя Аврамова на работна среща за оперирането на тол системите при ползването на пътната мрежа. Участваха пътни експерти от Словения, Гърция, Словакия, Унгария и Белгия, които представиха опита си при управлението на тол системите.
Семинарът бе организиран от Агенция "Пътна инфраструктура" и Световната банка, която консултира пътната администрация при въвеждането на Националната система за електронно събиране на пътни такси от 2019 г. Сред участниците би и председателят на УС на АПИ инж. Светослав Глосов, инж. Веселин Давидов - член на УС, експерти от Световната банка, Европейската комисия и АПИ.
Преминаването към електронна винетка от 1 януари 2019 г. и на тол таксуване за превозни средства над 3,5 тона за изминато разстояние от 16 август е нов финансов модел, който ще позволи да се генерират много повече средства за развитието на пътната инфраструктура. Средствата ще се инвестират в нови пътища и рехабилитация с цел повишаване безопасността на движението. "Няма повече да има работа на парче. Ще се търси оптимален вариант за тарифиране на тол системата, така че да се покриват разходите, но и цената да е социално поносима", допълни министър Аврамова.
"Очаква се значително повишаване на приходите от пътни такси, които ще са предимно от тежкотоварния транспорт. Тол системата ще бъде фокусирана върху високо класната мрежа - магистрали, скоростни пътища, транзитните трасета. Обхватът постепенно ще се разширява, като в системата ще се включат пътищата в добро състояние", обясни пък инж. Веселин Давидов.
Министър Петя Аврамова заедно с председателя на УС на АПИ инж. Светослав Глосов инспектираха изграждането на лот 3.1 на АМ "Струма" от Благоевград до Крупник. Установиха, че строително-монтажните дейности вървят по предвидения график. Все още е спряна работата край Благоевград заради откритото древно селище край с. Покровник. Работата по трасето може да продължи след като експертите в сферата се произнесат. Очаква се протокол от Специализирания експертен съвет към Министерството на културата. Предложението е два от артефактите да бъдат изместени в страни от трасето с идея находките да бъдат социализирани.
В дългия 12,6 км участък на лота се изграждат два големи пътни възела Ц Благоевград юг и при Симитли, както и над 20 инженерни съоръжения, включително големи мостове над реките Струма, Логодашка и Суха. По него е предвидено да бъдат изградени "Интелигентни транспортни системи" със станции за засичане и управление на трафика, видео наблюдение и метеорологични станции.
Националното тол управление ще има 921 служители, от които 680 ще са тол полицаите и още 240 - за осигуряване и поддръжка на системата.
Всеки етап от въвеждането на тол системата ще бъде подложен на обществено обсъждане, заяви министърът
Фактор Фактор
Още от Улицата
Полезно за шофьорите: Как да намалите горивото през зимата
Повече от съветите сигурно се знаят, но е добре да ги припомним
София изкара 171 снегорина през нощта, силният вятър събори дървета и строителни огради
Безброй боклуци по улиците от контейнерите и многото незавършени строежи
Претърсват дома на Киро Японеца