Служебният кабинет призна, че не може да завърши автомагистрала “Хемус” през 2024 г. Но ние можем! И то не незаконно, както се опитват да внушат. А при стриктно спазване на правилата. Но с много работа, с мобилизиране на администрациите в МРРБ и АПИ - защото тези процеси са техен ангажимент. Сега те просто не работят. Доскоро ресорният директор в строителното министерство Тодор Стоянов, вместо да организира процедурите, ходеше на протести и саботираше работата. Време е да се размърдат. Защото няма участък от АМ Хемус без проект, стига само са спекулирали.
Лъсна и разнобой в служебния кабинет - регионалният министър Комитова казва, че “Хемус” е важна, но финансовият - че не е толкова спешна. И взе парите за аутобана, осигурени от нас. За други дейности. Рухна митът им, че парите са откраднати - взеха близо половин милиард, заделен от кабинета “Борисов 3” за “Хемус”.
Иначе си личи, че служебната министърка е преподавател - дръпна една лекция по инвестиционен процес. Но за съжаление - пълна с грешки. Защото разрешителното за строеж не е обвързано с авансите. Защото то е основание за старт на реалното строителство. А авансите са за предхождащите подготвителни дейности. По изчисления на експерти от Камарата на строителите в България, авансите са спестили стотици милиони
като са фиксирали цените на материалите на нивата от 2019 г. А поскъпването на всички материали е чувствително, особено в пандемията - стоманата например е скочила със 110%.
Предполагам, че до изборите ще чуем още много полуистини и откровени лъжи. Но хората виждат кой работи. И кой само хвърля пушилки.
Ще въведем ред в хаоса! Гласувайте за ГЕРБ-СДС с номер 5 в бюлетината!
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг