В Малайзия нараства недоволството срещу действията и противоречията на малайзийските власти във връзка с кризата, породена от изчезването на малайзийския самолет, посочва ДПА. Първоначално имаше противоречие дали военен радар е проследил самолета в Малакския проток, който е разположен западно от малайзийския полуостров и е на над 100 километра от североизточния курс на самолета към Пекин. Командващият малайзийските военновъздушни сили Роздали Дауд сподели, че самолетът е направил обратен завой, но по-късно поясни, че това може да означава само, че пилотът се е опитал да се върне на летището в Куала Лумпур, преди машината да изчезне.
В понеделник Датук Азхарудин Абдул Рахман, генерален директор на Службата за гражданско въздухоплаване заяви, че багажите на петима пътници, регистрирали се за полета, но не се качили в самолета, са били извадени от багажното отделение на самолета за проверка. В багажите не е имало нищо нередно, според генералния директор. Ден след това главният полицейски инспектор Халид Абу Бакар посочи, че тази информация била невярна. Според него всички пътници са се регистрирали за полета и са се качили на борда.
Бивш малайзийски министър на транспорта Онг Тий Кийт обвини правителството, че не е създало междуведомствена комисия заради изчезването на самолета, която е щяла да координира работата в тази насока и е щяла да вдъхне доверие на хората по света, че Малайзия е способна да се справи с способна криза. Неназован чужд журналист, който отразява събитията в Малайзия от няколко години, казва, че малайзийското правителство не е привикнало на прозрачност пред обществото. Правителството имало пълен контрол върху страната, от икономиката до медиите, посочва журналистът.
Според политическия анализатор Терънс Нето правителството нарочно създава объркване, за да скрие нещо. Най-малкото чрез това объркване засега се отклонява вниманието от проблема за хлабавите проверки за сигурност по летищата в страната. Нето припомня, че двете подводници Скорпен на Малайзия не участват в издирвателните операции. Те бяха купени от премиера Мохамад Наджиб бин Тун Хаджи Абдул Разак по времето, когато той беше министър на отбраната в началото на първото десетилетие на 21 век. По онова време сделката породи слухове за плащането на огромни подкупи. Командването на военноморските сили на Малайзия се оправда, че двете подводници не се използват в издирването, защото могат да откриват само обекти, които се движат или излъчват радио или сонарен сигнал.
Още от Свят
ЕK официално оспори пред СТО китайските антидъмпингови мита върху брендито
Китай трябва да даде отговор в рамките на 10 дни
Вучич: Стратегическата ни цел е членство в ЕС, но държим на приятелите от Изтока
"Ще направим всички необходими промени, ще ускорим всички процеси"
Роб Бауер: Страните от НАТО трябва да отделят 3% от БВП за отбрана
"Здравословна и легитимна дискусия, която трябва да се проведе“