6 Декември, 2025

Протестите за площад “Гези” удариха турската лира

Протестите за площад “Гези” удариха турската лира

 

В анализа по темата „Файненшъл таймс” обръща внимание на високите лихвени проценти в Турция на равнището от около 6% и извежда на преден план основния въпрос – дали те ще бъдат достатъчни за финансиране на големия дефицит по текущата сметка на страната в размер на 60 милиарда щатски долари.

„Изявленията на финансовото лоби и обременената политическа обстановка в страната очевидно поставят в изключително затруднено положение Централната банка на Турция”, заключава „Файненшъл таймс”, цитиран от „Милиет”.

От началото на годината до сега турската лира е изгубила 8.7% към долара, коментира агенция Блумбърг.

Това е най-значителният спад сред развиващите се икономики в Европа. Блумбърг цитира електронно писмо на гуверньора на Турската централна банка Ердем Башъ, в който казва, че е от "голямо значение допълнителното затягане на монетарната политика да е силно, ефективно и временно". Колко дълго ще продължи то ще зависи от развитието на ситуацията на форекс пазарите.

Според статистиката на банката, от 11 юни до сега са продадени долари за $ 2.9 млрд. По този начин финансовата институция се опитва да стабилизира местната валута, пострадала и от уличните протести в страната.

 

Сподели:

Коментари (0)

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

До края на 2025 г. Европейската комисия ще представи своя план за подобряване на съвместимостта на енергийните мрежи на страните от Европейския съюз.

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

По-рано терористичната организация "Хамас" заяви, че няма да се разоръжи, макар че това е едно от условията на примирието.

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Неговата платформа Х беше глобена от ЕК, тъй като нарушава закона за цифровите услуги на Европейския съюз (DSA) в области, свързани с осигуряването на прозрачност на рекламите и достъпа на изследователите до отворени данни и информация.