Столичният общински съвет ще разгледа предложение за промени в Наредбата за организация на движението на територията на Столичната община, с които се засилва контролът на Столичния инспекторат върху тежкотоварната техника около строителните обекти.
Дълго време инспекторатът се бори с недобросъвестните строители, които замърсяват уличните платна със своята тежкотоварна техника на излизане от строителните обекти, както и разпиляването на отпадък по време на превозване или около строежите. Новата наредба е съобразена със съдебна практика по дело, формирано по жалба на заинтересовани страни от строителния бранш и цели да въведе ясни правила и повече възможности за контрол от общината.
„В Столичната община, Столичния общински съвет и районните администрации постъпват редица сигнали от граждани за камиони, които замърсяват пътните платна и тротоарите на излизане от строителните обекти. Разпиляването на строителни материали влошават градската среда, създават неудобство на гражданите и не на последно място са предпоставка за пътнотранспортно произшествие. Целта на промените е да контролираме чистотата на въздуха – ще развържем ръцете на Столичния инспекторат да контролира по-строго миенето на камионите, които извозват от строежите всеки ден материали – калта по гумите им после става прах, който дишаме всички ние. Моля, гражданите да подават сигнали за всяко нарушение, което видят. Само чрез санкции и контрол на терен можем да се справим с нарушителите“, заяви председателят на СОС Георги Георгиев.
С измененията в Наредбата за движение ще се позволи на Столичния инспекторат да продължи и да върши по-ефективно работата си по предотвратяване замърсяването на столицата. Увеличават се и санкциите за строителните фирми, като започват от 1000 лв. и стигат до 50 000 лв. за:
· отвеждането на води от строителните площадки по тротоарите и улиците
· излизането от обектите без предварително почистена от специално изградено за това устройство ходова част
· транспортирането на строителни отпадъци извън определения маршрут
· смесване на земни маси с други строителни отпадъци
· извършване на строително-ремонтни дейности на сгради/обекти без ограда.
В изпълнение на закона се предвиждат контролни механизми за реално прилагане на забраните, които и сега съществуват:
· замърсяването на уличните платна при транспорт на строителни отпадъци
· натрупването на строителни отпадъци извън границите на обектите
· запрашаването на въздуха при ремонтите
· транспортирането на отпадъци в камиони без предпазни мрежи
· изхвърляне на строителни отпадъци директно от етажите на строителните обекти
С предлаганите промени се цели поддържане на чиста среда, запазване спокойствието на софиянци, както и повишаване качеството на атмосферния въздух.
Следете с Фактор
България
Кой каквито и сметки да си прави за предсрочни избори у нас, едно е сигурно - грешни са
- 20:59, 25 Ноември, 2024
Свят
Андрей Пионтковски: Администрацията на Байдън не позволи на Украйна да победи Русия
- 20:48, 25 Ноември, 2024
България
Едната от статуите от Хераклея Синтика вероятно е на внук на император Октавиан Август
- 19:54, 25 Ноември, 2024
Още от Бизнес
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни
ЕK официално оспори пред СТО китайските антидъмпингови мита върху брендито
Китай трябва да даде отговор в рамките на 10 дни
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит