5 Декември, 2025

Toyota залага на хибриди и предупреждава: преходът към електромобили крие сериозни рискове

Toyota залага на хибриди и предупреждава: преходът към електромобили крие сериозни рискове

илюстрация: Faktor.bg

Toyota продължава да защитава хибридите пред електромобилите. Акио Тойода твърди, че 27 млн. продадени хибрида са по-чисти от 9 млн. EV, ако се вземат предвид производствените емисии. Компанията залага на гъвкава стратегия – хибриди, водород и спортни коли.

Toyota не се предава на натиска на електромобилната еуфория. Докато почти всички големи автомобилни производители се надпреварват да обявяват пълна електрификация, председателят на Toyota – Акио Тойода – продължава да твърди, че изцяло електрическото бъдеще е заблуда, а хибридите остават по-устойчивият избор, пише motor1.com.

"1 електромобил = 3 хибрида"

В последните си изказвания Тойода – внук на основателя на компанията – посочва, че от 1997 г. насам Toyota е продала над 27 милиона хибридни автомобила, които по негови думи имат екологичен еквивалент на едва 9 милиона електромобила, ако се вземат предвид емисиите от производството на батерии и автомобили.

„Един електромобил е толкова замърсяващ, колкото три хибрида“, казва той. И подчертава, че въглеродният отпечатък на EV автомобилите започва още в завода, много преди да излязат на пътя.

Позицията на Toyota не остава без критика. Мнозина обвиняват компанията, че изостава в електрическата надпревара и че рискува да изгуби лидерството си. И все пак – фактите говорят друго. През 2024 г. Toyota отново бе най-големият автомобилен производител в света за пета поредна година. А хибридните модели, включително най-новото попълнение Aygo X, продължават да държат сериозен пазарен дял.

Aygo X – малък, икономичен хибрид – вече се рекламира като най-нискоемисионният автомобил с двигател с вътрешно горене, достъпен без нужда от зареждане.

По-широка визия: хибриди, EV, водород и спортни коли

Toyota не отрича електромобилите – напротив, разширява портфолиото си с модели като bZ4X, C-HR EV и новия Lexus RZ. Според данни от Bloomberg, до 2027 г. се очакват още два електромобила за пазара в САЩ. Паралелно, Toyota остава ангажирана с разработката на водородни технологии, въпреки търговския неуспех на Mirai. Компанията планира да съдейства на BMW за първия сериен водороден модел още през 2028 г.

А за да покаже, че автомобилът не е само средство за транспорт, а и емоционално преживяване, Toyota и Lexus готвят завръщането на Supra, Celica и MR2, както и GT3-инспирирани спортни модели.

Стратегията на Toyota се очертава като гъвкава и многостранна – комбинация от хибриди, електромобили, синтетични горива, водород и спортни технологии. Вместо да залага всичко на едно решение, компанията предпочита да държи всички карти в ръка. В свят, в който регулации, инфраструктура и ресурси са в постоянна промяна, това може да се окаже далновидният ход.

Сподели:

Коментари (1)

  • 13:51, 10 Юни, 2025

    Карам Тойота от близо 10г. Преди това съм карал какво ли не, от ВАГ кенефи през френски боклуци до американски трошляци. С тойота се родих. Номер 1.

    Отговор
САЩ глобиха компания, обвързана с руски олигарх

САЩ глобиха компания, обвързана с руски олигарх

Според OFAC, Gracetown е създадена през 2006 г., за да управлява 3 луксозни имота в Ню Йорк и Вашингтон, които Олег Дерипаска е закупил по същото време

Нови по-високи стандарти въвеждат банките при отпускане на кредити

Нови по-високи стандарти въвеждат банките при отпускане на кредити

През второто тримесечие се наблюдава затягане при фирмените, запазване без изменение при жилищните и разхлабване при потребителските кредити

Русия връща бартерната търговия: сигнал за дълбока валутна криза и икономическа изолация

Русия връща бартерната търговия: сигнал за дълбока валутна криза и икономическа изолация

Поради падащи нефтени приходи и ограничен достъп до международни плащания Кремъл въвежда официални правила за бартерна търговия - разменя зърно и лен за китайски автомобили. Как санкциите блокират плащанията и какво означава това за руската икономика в дългосрочен план?