Държавните бензиностанции трябва да са последният ход, който държавата би трябвало да направи, и то при условие, че другото не сработи. Голям бизнес с държавни бензиностанции не става от днес за утре. Комисията за защита на конкуренцията винаги е спирала на милиметър от това да докаже дали у нас има петролен картел, заяви пред bTV бившият енергиен министър и настоящ кмет на столичен район Трайчо Трайков.
"Темата с горивата е стара моя битка. Подавал съм сигнали като министър до КЗК и съм правил предложения. Но това беше преди 10 години. От тогава досега държавата продължава да изглежда слаба при налагането на правила. Дали това е правилният начин в момента?", попита Трайков.
По думите му контролът би могъл да се осъществява при намеса на държавата в данъчните складове.
"Не е лошо да има данъчни складове под контрола на държавата. Мисля, че това би могло и да не струва чак толкова много пари. Това обаче вече е влизане на държавата като търговец и е различно от това да регулираш. Не е сигурно, че ти ще си най-добрият оператор на бензиностанции, ще ги изгражда по ефективен начин и ще печелиш", коментира Трайков.
По думите му прави впечатление в момента, че все по-голям брой малки бензиностанции се осмеляват да продават гориво на по-ниски цени от големите вериги.
“Вероятно държавата няма да печели от това да продава евтино. Хората безспорно ще спечелят. Няма да спечелят тези, които през бюджета ще трябва да плащат масрафа”, категоричен беше Трайков.
Трайчо Трайков
Хората безспорно ще спечелят от държавните бензиностанции, заяви бившият енергиен министър
Фактор Фактор
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг