Репатрирането на автомобилите към днешна дата не се оказва най-законната мярка срещу нарушителите на пътя, които не подбират местата, на които спират с колите си. Това става ясно от коментарите на експерти от ИПБ и юристи.
“Всъщност, този символ не фигурираше в Наредба 18 и на практика той не се използваше правилно, нямахме право да го използваме“, казва Диана Русинова от ИПБ пред Nova.
“Всеки елемент за организация на движението, който не е част от съответната Наредба 2 за пътна маркировка или 18 за пътни знаци, не може да бъде използван за сигнализиране на пътищата“.
Оказва се, че общините в цялата страна в по-голямата част от времето са прилагали незаконни мерки срещу неправилно паркиралите.
"Към настоящия момент съдебната практика показа, че голяма част от репатрирането, принудителното преместване на автомобили, е незаконосъобразно“, казва адвокат Мария Янева. “Доста хора са търсили правата си по съдебен ред и съдът се е произнесъл в позитивна посока от гледна точка на шофьора, чийто автомобил е бил принудително преместен".
Казусът предстои да бъде решен за “синята“ и “зелена“ зона, тъй като се работи по въвеждането на новите знаци и обнародването им в Държавен вестник. Сигурното е, че те няма да бъдат точно в настоящия си вид, за да отговарят напълно на изискванията към Закона за движение по пътищата.
Още от Закон и ред
Цветелина Пенева: Записите от видеонаблюдението в СИК не са обект на проверка от КС
Проверява се съответствието между бюлетините в чувалите и записаното в изборните книжа
Прокурорската колегия на ВСС допусна за изслушване Борислав Сарафов
Единодушно - с осем гласа
Европрокуратурата разследва българин за измама във връзка с проект в Африка
Проектът е на стойност 1,92 млн. евро